Calvyn en voorsiening deur God

image_pdfimage_print

 

God does not mind your stumbling and the faltering phrases. He is not hindered by poor grammar. He is interested in your heart – Billy Graham

 

Calvyn en voorsiening deur God

Min skrywers in die geskiedenis van die kerk het meer bemoedigende woorde vir gelowiges geskryf as juis Calvyn. In sy bekendste boek, Institutes of the Christian Religion, hanteer hy die leer van die voorsiening van God in twee hoofstukke. Die woord voorsiening het feitlik uit ons woordeskat verdwyn. Ons hoor nie meer dat na God as die Voorsienigheid verwys word nie.

 

Hier is ‘n paar bemoedigende gedeeltes om die jaar mee te begin.

 

Aanhaling #1: Hy onderhou, voed en versorg alles wat Hy gemaak het, selfs die mossies.

In Matteus 10:29 sê Jesus dat geen mossie op die grond sal val sonder die wil van hulle Vader nie. Twee mossies kan jy vir ‘n sent koop. As Hy hulle versorg sal God tog sekerlik ook vir ons versorg. Ons kan op God vertrou om ons te alle tye te onderhou, te voed en te versorg.

 

Aanhaling #2: God se voorsiening soos ons dit in die Skrif kry, staan teenoor geluk en toevallige gebeure

Calvyn sê daar is nie iets soos geluk en toeval nie – dit is heidense terme wat nie in die gedagtes van gelowiges moet voorkom nie. Hy voeg by: Alle gebeure word deur God se geheime plan beheer; geen druppel val sonder God se uitdruklike bevel nie. God is nie die outeur van die bose nie, maar Hy beheer alle dinge wat oor ons pad kom – ook swaarkry en lyding. God is nie net oppermagtig nie, maar ook goed. Daarom kan ons Hom vertrou al hou ons nie van ons huidige omstandighede nie.

 

Aanhaling #3: Elke jaar, maand en dag word deur ‘n spesiale en nuwe voorsiening van God beheer.

In hierdie gedeelte beklemtoon Calvyn die son. Die son het ‘n krag heerliker as enige ander krag. Die son kom nie op of gaan onder deur blinde instink van die natuur nie. Dit is ‘n teken van God se guns teenoor ons. Moet julle dus nie oor môre bekommer nie, want môre bring sy eie bekommernis (Matteus 6:34). Maar ons lees ook: Daar is geen einde aan sy ontferming nie, dit is elke môre nuut. U trou is groot (Klaagliedere 322 – 23). Elke dag nuwe voorsiening – goed en sleg. Maar ons kan in vrede lewe, want Hy, wat die mag het om die son te beheer, het ook die mag om jou lewe te beheer.

 

Aanhaling #4: Onkunde van voorsiening is die grootste ellende; die grootste seën is die kennis van voorsiening

Dit is waar. Hoekom probeer ons dit nie meer en beter verstaan nie.

 

Aanhaling #5: In tye van teenspoed vertroos gelowiges hulle met die wete dat hulle niks ly behalwe as God dit beveel het nie, want hulle is onder sy hand

Teenstand is iets wat alle Christene sal ondervind. Calvyn het dit goed geken.

  • As kind het hy swakheid ondervind wat hy nooit kon afskud nie.
  • Hy het nooit van ‘n streng kloosterregime herstel nie – hy gaan laat bed toe en staan vroeg op. Hy het min geslaap.
  • Sy oë was swak, want hy het baie by kerslig gelees.
  • Sy vrou is nege jaar na hulle huwelik oorlede. Hy het nooit weer getrou nie.
  • Sy vrou het een miskraam gehad. Sy het nooit weer kinders gehad nie.
  • Sy kritici het gesê sy vrou is dood aan verveeldheid. Hulle het hulle honde na hom vernoem.
  • Hy ly aam chroniese asma, migraine wat hom die hele nag wakker gehou het, nierstene, aambeie, erge artritis en hy het dikwels longontsteking gekry.

Boonop is hy voortdurend deur ‘n stadsraad geteister, want hulle wou die kerk beheer. Sy werklading was groot. Na sy vrou se dood sê hy: “Mag die Here Jesus Christus my ondersteun ook onder hierdie swaar hartseer wat my beslis sal oorweldig as Hy, wat dié wat geval het, optel nie, die swakkes versterk nie en die moeës verfris, nie sy hand uit die hemel na my toe uitgesteek het nie.”

 

Johannes Calvyn was ‘n invloedryke persoon, maar hy was ook beproef. Hy het beide sukses en mislukking ondervind. Die geheim van sy uithouvermoë was vertroue op God se voorsienigheid.

“U, o Here, het my gekneus. Dit is voldoende vir my om te weet dat dit u hand is.”

 

 

image_pdfimage_print