Johannes die Doper se getuienis oor Jesus (Johannes 1:29-34)

Johannes die Doper se getuienis oor Jesus (Johannes 1:29-34) – Francois Malan

Volgens Jesaja 53 ly die Kneg van die Here onskuldig, soos ‘n lam geduldig vir ander se sonde:  ‘óns lyding het hy op hom geneem’ (53:4a), ‘oor óns oortredings is hy deurboor, oor óns sondes is hy verbrysel; die straf wat vir óns vrede moes bring, was op hom’ (53:5), ‘die Here het ons almal se sonde op Hóm laat afkom (53:6), soos ‘n Lam wat na die slagplek toe gelei word en soos ‘n skaap wat stil is as hy geskeer word, het hy nie gekla nie (53:7). ‘My dienaar, die regverdige, sal baie mense regverdig maak: hy sal die straf vir hulle sonde dra’ (53:11). Johannes herken Jesus as  Jesaja 53 se lydende Kneg, wat volgens die Evangelieskrywer die ewige Woord van God is. Volgens Jn 19:31  word Jesus gekruisig op die dag voor die Paasfees, op dieselfde dag waarop die Paaslammers vir die fees geslag word, ter herinnering aan die Here se verlossing van Israel uit Egipte, toe hulle die nag die bloed aan die kosyne moes smeer (Eks 12:7,13,14) en geen been van die lam gebreek moes word nie (Jn 19:36; Eks 12:46; Num 9:12) . So noem Paulus vir Christus as ‘ons paaslam’ wat geslag is (1 Kor 5:7; vgl. 1 Petr 1:19), en die lammers word op die dag van die voorbereiding geslag by die tempel op Moria (2 Kron 3:1), waar Abraham vir Isak moes offer (Gen 22:2).

            Die Jode het uitgesien na ‘n Messias (‘n Gesalfde koning) om  hulle, soos ‘n leeu uit die stam van Juda (Gen 49:8-10), met geweld uit die Romeinse verdrukking te verlos. En kom hier ‘n lam wat deur sy lyding, verwerping en dood die hele wêreld verlos.

 

 

‘Israel’ wat net vyf maal gebruik word, is nie in hierdie Evangelie dieselfde as ‘die Jode’ (54 maal) wat teen Jesus is nie. Israel is in die Johannes-Evangelie die nuwe volk, wat deur God geheilig is en aan Hom verbind is. Aan hulle word Hy geopenbaar.

 

 

 

 

Skrywer: Prof Francois Malan