Wat kan ons uit Abimelek se verhaal leer?

 

Satan finds some mischief still for idle hands to do – Anoniem

 

Wat kan ons uit Abimelek se verhaal leer?

Dit is nie altyd maklik om die Ou Testament te lees nie. Daar is dele wat ons nie vir ons kinders as slaaptydstories sal lees nie. ‘n Goeie voorbeeld is Rigters 9. Hier lees ons van Abimelek. Die verhaal begin waar hy koelbloedig 69 van sy 70 broers vermoor. Hy verklaar homself koning en eis belasting van die omliggende stede. Die een broer wat die slagting oorleef het, Jotam, waarsku dat hierdie wandaad nie ongestraf sal bly nie.

 

Na ‘n paar jaar blyk dit dat Jotam reg was. Die burgers van Sigem kom teen hom in opstand. In Tebes het ‘n vrou ‘n maalklip op sy kop gegooi en sy kopbeen verbrysel. Hy sterf nie onmiddellik nie en vra sy wapendraer om hom dood te maak: Hulle moenie van my kan sê ‘n vrou het my doodgemaak nie.

 

Is daar enige lesse wat ons uit hierdie bloedige verhaal kan leer? J. D. Greear identifiseer ‘n paar lesse.

  1. God se oordeel is stadig, soms subtiel, maar altyd seker

Ons kan baie maklik die indruk kry dat God in hierdie storie afwesig is – een tragedie na die ander. Maar dan in Rigters 9:56 – 57 lees ons: So het God die onreg gestraf wat Abimelek sy pa aangedoen het toe Abimelek sy sewentig broers vermoor het. God het ook al die verkeerde dade van die mense van Sigem op hulle koppe laat afkom. Ons kan dink dat God afwesig is, maar aan die einde het Hy die finale woord. Ons moenie toelaat dat die feit dat God nie onmiddellik oordeel ons selftevrede maak nie. Ons sê: “Ek kan môre bely.” Abimelek mag ook so gedink het. Dit is nie waar nie. Moenie die spasie wat God jou gee om tot bekering te kom met sy afwesigheid verwar nie.

 

  1. Die probleem is nie daar buite nie – dit is hier binne

In Rigter 9 kom die onderdrukking nie van ander volke nie, maar uit Israel self. Israel is nou sy eie probleem. Die probleme in ons lewens is nie net “daar buite” nie. Ons grootste probleem is sonde. Dikwels, soos in hierdie geval, tree God terug en laat die sonde sy gang gaan.  “In the long run, the answer to all those who object [to God’s judgment] is a question: ‘What are you asking God to do?’ To wipe out their past sins and to give them a fresh start…offering every miraculous help? But He has done so, on Calvary. To forgive them? They will not be forgiven. To leave them alone?Alas, I am afraid that is what He does. … In the end, there are only two kinds of people: those who say to God ‘thy will be done’ and those to whom God says ‘thy will be done.’” (C. S. Lewis)

 

  1. Ons het ‘n nuwe Koning, ‘n beter Regter nodig

Ons glo dat geld of opvoeding of die regering alles kan regstel. Hulle gee vir ons mag, maar nie verlossing nie. Aleksandr Solzhenitsyn sê: .“If only there were evil people somewhere insidiously committing evil deeds, then we could separate them from the rest of us and destroy them. But the line dividing good and evil cuts through every human being. And who is willing to destroy his own heart? Hierdie verhaal van Abimelek laat ons vorentoe kyk – na ‘n Verlosser wat nie alleen die wêreld sal herstel nie, maar ook vir ons. Jesus is die ware Koning; Hy is die regter wat ons bande kan losmaak. Verlossing gaan ons nie in beter omstandighede of meer geld of mag kry nie. Ons gaan verlossing slegs kry as ons op ons knieë voor ons Verlosser gaan staan.