Alle Paaie lei na Jesus: Skeppingsverhale en skeppingsvoorstelle (3)

image_pdfimage_print

Alle Paaie lei na Jesus: Skeppingsverhale en skeppingsvoorstelle (3) – Adrio König

Skeppingsverhale en skeppingsvoorstelle

Presies hoe het God geskep?

Uit dit alles kan ons interessante gevolgtrekkings maak. Enersyds weet ons nou dat Israel sonder huiwering die meeste voorstellings gebruik wat ook in ander godsdienste voorkom. Dit beteken dat hulle nie ’n eie, unieke beskouing gehad het hoe alles geskape is nie. Trouens hulle kon van dieselfde ding sê dat dit op meer as een manier geskape is. Kom ons kyk na ’n paar voorbeelde.

 

  • Deur die woord van die Here is die hemele gemaak, deur sy bevel al die hemelliggame.
  • In die voortyd al het U die aarde gevestig, en die hemele met u eie hande gemaak.

Van die hemele word dus woordskepping én daadskepping bely.

  • Met my eie hand het Ek die aarde se fondamente gelê, deur my mag (Hebreeus: my regterhand) het Ek die hemelkoepel oop gesprei. Ek het hulle te voorskyn geroep en hulle het tot stand gekom.

 

Dus nog ’n keer, hierdie keer in dieselfde sin, kry ons twee voorstellings: Die Here het die aarde en die hemelkoepel met sy hande gemaak, én Hy het dit met ’n bevel geskep (dus daadskepping én woordskepping tegelyk).

 

Ons het nou twee belangrike sake. Die Bybelskrywers is bereid om die gewone voorstellings te gebruik wat die omringende volke gebruik het. En verder het hulle van dieselfde ding bely dat dit op twee verskillende maniere geskep is. Hierdie laaste verskynsel sal ons oor en oor in Genesis 1 kry. Die Here beveel dat daar moet ligte wees (1:14), maar dan maak Hy ook die ligte (1:16). Dit geld ook van die “gewelf” en die seediere (1:6-7, 20-21). Skynbaar moet ons hieruit aflei dat die Bybelskrywers nie regtig probeer sê het presies hoe alles geskep is nie, maar eerder dat God, dit is Israel se God, alles geskep het – hoe dit dan ook al tot stand gekom het. Dit is ’n insig wat belangrik is as ons dink aan die oortuigings van natuurwetenskaplikes oor hoe alles ontstaan het.

 

Dit beteken ook dat ons nie moet probeer om vas te stel wanneer alles geskep is nie. Ons moet onthou die Bybelskrywers se voorstelling van tyd en ruimte was baie beperk. Wat ruimte betref, was hulle oortuig die wêreld en die heelal is maar taamlik klein. Hulle het gemeen die sterre is klein liggies wat nie alte hoog in die lug nie aan die vaste blou koepel hang. Ons gaan dit tog nie meer vir ons kinders in die wetenskapklas leer as die waarheid nie. En hulle voorstelling van tyd was net so beperk. Hulle het inderdaad gemeen alles is maar net ’n paar duisend jaar gelede geskep. Maar ons het vandag genoeg getuienis om te aanvaar dit is oneindig veel langer gelede. En ons voel ook nie dat ons daarmee die boodskap van die Bybel aantas nie omdat dit uit ons behandeling van Genesis 1-11, en uit ons behandeling van Genesis 1 wat nou volg, duidelik is dat die ouderdom van die aarde nie deel van die Bybel se boodskap is nie.

 

AllePaaieLeinaJesusMense wonder dikwels oor verskeie aspekte van die Christelike geloof. Alle Paaie lei na Jesus (2010) deur prof Adrio König is ʼn baie nuttige naslaanwerk wat ʼn betrokke en uitdagende verduideliking bied van die die middelpunt van ons geloof: Jesus Christus.

Bybelkennis gaan gereeld gedeeltes uit hierdie bron publiseer. Ons dank aan prof König en CUM vir hierdie vergunning.

Vir meer inligting oor CUM, besoek gerus hulle webblad by www.cumuitgewers.co.za

 

 

Skrywer: Prof Adrio König

image_pdfimage_print

You may also like...