Die Evangelie volgens Lukas: Die gelykenisse van die mosterdsaadjie en die suurdeeg (Luk 13:18-21) – Francois Malan

image_pdfimage_print

13:18 Jesus vra waarmee Hy die koninklike heerskappy van God, wat Hy aankondig, kan vergelyk, want dit is verborge.Jesus is volgens Lukas die groot prediker van die koninkryk van God (in Luk 4:43 sê Hy Hy moet die evangelie van die koninkryk in die ander dorpe verkondig; in 8:1 gaan hy daarmee van die een dorp na die ander deur die land; 9:11 die skare agtervolg Hom na Betsaida waar Hy met hulle oor die koninkryk van God praat). Hy praat met die dissipels daaroor en maak dit die beslissende inhoud van hulle lewens (6:20 aan die armes behoort die koninkryk van God; 12:31-32 soek eerder die Vader se koninkryk; die Vader het aan hulle die koninkryk gegee).Sy dissipels word uitgestuur om die koninkryk te gaan verkondig (9:2,60). Aan hulle het God dit gegee om die koninkryk van God te verstaan (8:10). Die koninkryk van God is naby (10:9-10) volgens Lukas nie in tydsin nie; maar die tydlose ewige bepaling van jou lewenswyse word deur Lukas beklemtoon. Die toekomstige koninkryk word reeds gesien in Jesus se aardse werksaamheid (4:18-21: met sy koms is Jesaja se profesie vervul, dat die Gees van die Here op Hom is om die goeie nuus aan       die armes te verkondig, aan gevangenes vrylating; blindes sien weer, onderdruktes word bevry, en Hy kondig die genadejaar van God aan. 7:22 ook dooies word opgewek). Die geringste in die koninkryk van God is groter as Johannes die Doper –  om die minste te wees (7:28) Jesus dryf duiwels uit met die vinger/krag van God in Hom (11:20). Daar moet gebid word vir die koms van die Vader se koninkryk (11:2). Waarmee moet die aard van die koninkryk van God verduidelik word, omdat dit so anders as die koninkryke van die wêreld is?

13:19 Jesus vergelyk God se koningskap met ’n mosterdsaadjie wat iemand in sy tuin saai en so ’n groot struik word dat die voëls daarin nes maak (Markus 4:30-32 het ook die gelykenis). Die klein begin van die koninkryk met Jesus as die Seun van die Mens, ’n enkele mens, en later sy paar eenvoudige dissipels saam met Hom, word ’n koninkryk wat oor die hele aarde strek na alle nasies (Gen 12:13; Matt 28:19). Dit word verbeeld deur die voëls wat in die takke van die mosterdboom nes maak (vgl. Eseg 17:23 bome wat verplant word as beeld van Israel se terugkeer na hulle ballingskap in Babel; 31:6 voëls as beeld van die nasies in Assirië se takke; Dan 4:12,21 Nebukadneser se droomboom met voëls/volke se neste in sy takke). God se koninkryk is soos Abraham se nageslag wat met ’n enkele seun in sy hoë ouderdom begin en so baie word soos die stof van die aarde (Gen 13:16) en die sterre in die hemel (Gen 15:5).

13:20-21 Die tweede getuie wat Jesus roep om die geheimenis van God se koningskap te verduidelik is die werking van suurdeeg, wat deur al die vroue van sy tyd geken word deur hulle daaglikse broodbakkery. ’n Klein bietjie suurdeeg deursuur die hele groot deeg ongesiens deur die nag. God se koninkryk deurdring die lewe van elke gelowige en samelewing. Jesus gebruik hier weer ’n verrassende voorbeeld, aangesien Hy suurdeeg ook gebruik vir ’n slegte invloed (in 12:1 vir die Fariseërs se skynheiligheid wat verkondig dat mense God kan behaag met goeie werke en so hulleself kan red). Hier gebruik Hy suurdeeg se deurwerking as beeld vir die koninkryk van God se deurdringende werking (vgl. Hebr 4:12 vir die krag van God se woord wat lewend, kragtig en skerper as enige tweesnydende swaard is wat deurdring tot in die raakpunt tussen siel en gees, tussen gewrig en murg, en wat die hart se voornemens en gedagtes beoordeel).

Die omvattende (ekstensiewe, mosterdsaad se groei) en deurdringende (intensiewe, suurdeeg) heerskappy van God in die mens en in die skepping, is die werk van God alleen, want mense moet verander om te word wat God bedoel het, naamlik om soos Jesus te word in liefde en nederigheid (2 Kor 3:18; Fil 2:3-8).

image_pdfimage_print

You may also like...