Die geskiedenis van die Kerk – Is dit belangrik

image_pdfimage_print

Build your own dreams, or someone else will hire you to build theirs – Farrah Gray

 

Die geskiedenis van die Kerk – Is dit belangrik

As ons praat oor kerkgeskiedenis is gelowiges geneig om twee foute te maak:

  • Ons ignoreer dit, want ons dink dit is nie belangrik nie. Wat ons vergeet, is dat die Heilige Gees in die kerk oor baie eeue gewerk het. Hy het gawes aan die kerk gegee, onder andere, apostels, profete, evangeliste, en herders en leraars om die gelowiges toe te rus vir hulle diens en vir die opbou van die liggaam van Christus (Efesiërs 4:11 – 12). Ons moet kyk wat hierdie mense deur die eeue gesê het. Daar is nog baie wat ons by hulle kan leer – of dit nou Augustinus of Luther is.
  • Ons hanteer dit asof dit ‘n afgod is. Daar is Christene wat glo dat daar iewers in die verlede “’n goue eeu” was waar  mense die Christelike leer verstaan het. Ons taak is om terug te gaan na daardie tyd van verstaan. Wat ons egter vergeet is dat die enigste ware bron van die leer van die Christendom die Bybel is – en niemand het nog ooit die Bybel volmaak verstaan nie

 

Deur die eeue het Christus in die kerk gewerk: Mans julle moet julle vrouens liefhê soos Christus die kerk liefgehad en sy lewe daarvoor afgelê het. Dit het Hy gedoen om die kerk aan God te wy, nadat Hy dit met die water en die woord gereinig het, sodat Hy die kerk in volle heerlikheid by Hom kan neem, sonder vlek of rimpel of iets dergeliks, heilig en onberispelik (Efesiërs 5:25 – 27).

 

Die kerk het deur die eeue geleidelik gegroei in verstaan van die Christelike leer. Geleidelik vorder die kerk na sy doel: Dan sal ons nie meer kinders wees nie; ons sal nie meer soos golwe op en af en heen en weer geslinger word deur elke wind van dwaalleer … Nee, ons sal in liefde by die waarheid bly en in alle opsigte groei na Christus toe. Hy is immers die hoof (Efesiërs 4:14 – 15).

 

Die geskiedenis van die kerk is belangrik – ons mag dit nie ignoreer nie. Ons moet egter altyd in gedagte hou dat die verlede nie volmaak was nie.

image_pdfimage_print

You may also like...