Die Heilige Gees tydens gebed

image_pdfimage_print

Die Heilige Gees tydens gebed – Jan van der Watt

‘n Leser vra:

Die volgende het met my gebeur: op die 28ste Desember 2013, het ek gaan bid, omtrent so 21h15 en die volgende ervaring gehad. Tydens my gebed, het ek gevra dat die vuur van die Heilige Gees my ten volle verhit, dit het onmiddellik gebeur, toe ek klaar gebid het, het my temperatuur terug gekeer na normaal. My ma het by my gekuier op daai stadium, toe ek terugkom in die sitkamer, het sy my gevra wat is fout, ek het haar gesê wat gebeur het, toe sê sy dit lyk of ek gloei. Nêrens in die Bybel kon ek min of meer iets kry wat dit beskryf of beteken nie.

 

Antwoord:

 Prof. Jan van der Watt antwoord:

Inderdaad vind mens nie ‘n vertelling in die Bybel wat hiermee ooreenkom nie. Die saak moet egter teen ‘n breër agtergrond gesien word.

 Die Heilige Gees word op verskillende maniere in die Nuwe Testament (en Ou Testament) beskryf, van God se krag wat in mens werk tot ‘n Persoon (soos in Johannes 14-16 as daar van die Heilige Gees as Voorspraak, Helper of Advokaat – Grieks = Parakletos gepraat word). Die werk wat die Gees doen, word net so op verskillende maniere in die Bybel beskryf. In Johannes is die Gees veral ‘n Leermeester wat gelowiges aan alles wat Jesus gedoen het, herinner (sien Joh 14-16). In 1 Kor 12-14 is die Heilige Gees die een wat verskillende genadegawes aan mense gee en so kan mens voortgaan. Wat ons hieruit kan leer is dat mens nie die Gees in ‘n hokkie kan vasvang of inperk nie. Die Gees is baie groter as ons en doen ook baie groter dinge as wat ons onsself ooit kan voorstel. Die Gees werk ook nie oral op presies dieselfde wyse nie en manifesteer Homself ook nie op dieselfde wyse aan alle mense nie. Dit sien ons in al die verskillende beskrywings wat ons van die Gees in die Nuwe Testament kry (lees ook die ander artikels oor die Gees in Bybelkennis.co.za).

 Dit beteken egter nie dat alles wat mens dink die Gees is, noodwendig die Gees hoef te wees nie. Lees 1 Joh 4:1-2 waar daar gewaarsku word teen valse geeste. Daar is sulke dinge ook. Daar moedig Johannes gelowiges aan om die geeste te toets, en dit doen mens deur dit te meet aan die evangelie van Jesus. Johannes verduidelik in 1 Johannes wat dit beteken: a) of dit in ooreenstemming met die boodskap van Jesus en tot sy eer is en b) of dit die liefde van Jesus uitstraal (dus opbouend en leweskeppend is en nie afbrekend nie). Die werk van die Gees is egter altyd stigtend en opbouend en nooit tot selfverheerliking van die individuele gelowige nie. Dit is toetse wat mens altyd moet toepas.

 Om dus die vraag so te beantwoord: Die Gees werk soos Hy wil en soos Hy goed dink. Dus kan Hy ook werk soos hierbo beskryf word. Mens mag die werk van die Gees nie beperk nie. Tog moet mens altyd die geeste toets, mens moet vra of dit werklik die Gees is en as dit is, wat die Gees daarmee tot opbouing, liefde, en eer vir Christus in die oog het.  

 

Skrywer:  Prof Jan van der Watt

 

image_pdfimage_print

You may also like...