God se onverwagte antwoorde

image_pdfimage_print

 

What high principle can be named that has not been employed for the very worst of purposes? – J. C. Ryle

God se onverwagte antwoorde

Dit verseker Ek julle: Wat julle die Vader ook al in my Naam sal bid, sal Hy vir julle gee. Tot nou toe het julle nog nie in my Naam gebid nie. Bid, en julle sal ontvang, sodat julle blydskap volkome kan wees (Johannes 16:23 – 24).

Ons vra vir God die dinge waarna ons verlang, want ons wil die volle vreugde wat Hy aanbied, ervaar. Ons vra nie vir nietighede en vleeslike dinge nie, want Jakobus sê: As julle bid, ontvang julle nie, omdat julle verkeerd bid: julle wil net julle selfsugtige begeertes bevredig (4:3). Ons bid vir groter geloof, liefde, heiligheid, wysheid, onderskeidingsvermoë, groter ervaring van God se genade, vreugde in God, ens.

 

 

Hierdie begeertes is opreg en God wil hulle graag antwoord. Maar ons ken nie onsself nie – die diepte van ons sonde, dit wat Hy van ons verwag om te kan ontvang. Ons het onwerklike verwagtings van wat God se antwoorde op ons gebede gaan wees. Daarom is ons dikwels nie voorbereid vir die antwoorde wat ons kry nie. Sy antwoorde lyk aanvanklik vir ons eerder soos probleme as antwoorde. Ons sien dikwels nie hoe God se antwoorde met ons gebede ooreenstem nie.

 

Maar wat kan ons dan verwag?

  • As ons God vir meer en dieper liefde vir Hom vra? ‘n Antwoord wat ons van ons sondes bewus sal maak: Omdat haar sondes wat baie is, vergewe is, daarom bewys sy baie liefde. Maar hy vir wie min vergewe is, bewys min liefde (Lukas 7:47).
  • As ons God vra dat ons ons naaste soos onsself sal liefhê? En wie is my naaste? (Lukas 10:29). Dan kry ons ‘n ongemaklike antwoord wat ons dikwels irriteer, want ons moet nou onverwags aandaag aan ‘n buurman gee.
  • As ons vra dat God naby aan ons moet wees? Iets wat ons hart gaan breek: Die Here is naby die gebrokenes (Psalm 34:19).
  • As ons vra dat God ons lewende offers sal maak? Die offer wat U wil hê, o God, is verootmoediging: U sal ‘n hart vol ootmoet en berou nie gering ag nie, o God (Psalm 51:18).
  • As ons God vir ‘n dieper ondervinding van sy genade vra? Nederigheid: God weerstaan hoogmoediges, maar aan nederiges gee Hy genade (Jakobus 4:6).
  • As ons vra dat Hy sy koninkryk laat kom?  Antwoorde wat ons geestelike armoede sal openbaar, want die koninkryk behoort aan hulle wat weet hoe afhanklik van God hulle is (Matteus 5:3).
  • As ons vir God vra vir groter wysheid en onderskeidingsvermoë? Antwoorde wat ons bewus maak van die lyding en ongeregtighede van die wêreld, want die wat honger en dors na wat reg is, sal geseënd wees (Matteus 6:5). Maar ons sal nog iets ontvang: verwarrende antwoorde wat moeilik is om te verstaan en waardeur ons moet werk sodat ons deur ervaring geoefen is om tussen goed en kwaad te onderskei (Hebreërs 5:14).
  • As ons God vra vir ‘n toename in geloof? Ons sal gereeld in situasies kom waar ons ontdek dat ons persepsies nie betroubaar is nie – ons word so gedwing om op God se beloftes te vertrou, want ons lewe deur geloof, nie deur sien nie (2 Korintiërs 5:7).
  • As ons God vra om ons te help om op te hou om geld te dien? Oorvloedige geleenthede om geld weg te gee; uitgawes wat ons reserwes laat verdwyn – antwoorde wat ons dwing om geld te verag en aan God vas te hou. Julle kan nie God en Mammon dien nie (Lukas 16:13).

 

Natuurlik kan ons nog baie voorbeelde byvoeg. As God ons gebede begin beantwoord vind ons dikwels sy antwoorde ontstellend. Ons het die antwoorde soveel anders verwag. As die pad van vreugde soveel anders is as wat ons verwag het, en God het gesê dit sal so wees, is dit geen rede om die pad te los nie. Onthou wat die Hebreërskrywer sê: Wanneer ons getug word, lyk die tug op daardie oomblik nie na iets om oor bly te wees nie, maar om oor te huil. Later lewer dit egter vir dié wat daardeur gevorm is, ‘n goeie vrug: vrede omdat hulle gehoorsaam is aan die wil van God (12:11).

 

God se antwoord op ons gebede? Verwag die onverwagte. Meeste van God se grootste gawes en diepste vreugdes kom in pynlike pakkies.

 

 

image_pdfimage_print

You may also like...