Hoe moet ons die Briewe van die Nuwe Testament lees?

 

The wilderness is the Oxford and Cambridge of God’s students” – Spurgeon

 

Hoe moet ons die Briewe van die Nuwe Testament lees?

Hierdie is ‘n voortsetting van Mel Lawrenz se reeks oor Understanding the Bible.
In die briewe in die Nuwe Testament lees ons in werklikheid ander mense se pos. Vir 2000 jaar al lees ons die briewe as deel van die Skrif – God se woord vir ons. Terselfdertyd, was die briewe persoonlike skrywes vir spesifieke mense of gemeentes – dikwels in reaksie op spesifieke behoeftes. Ons kan die briewe net verstaan as ons probeer ontdek wat agter hulle woorde lê.

 

Sommige briewe lees soos goed beredeneerde verhandelings – die Brief aan die Romeine. Ander soos 1 en 2 Korintiërs is intiem verbind aan die behoeftes van die gelowiges in die kerk van Korinte. Hulle het oënskynlik aan Paulus geskryf en sekere vrae gevra: Ek kom nou by die dinge waaroor julle aan my geskryf het (1 Korintiërs 7:1). Hy reageer dan punt vir punt. Vroeër in die brief het hy op sekere mondelinge verslae oor wat in die gemeente aangaan, gereageer.

 

‘n Wye reeks omstandighede het aanleiding tot die skryf van die briewe gegee. Die bedreiging van vals onderrig, vrees oor die einde van die wêreld, verwarring oor die dood, swak leierskap, ens. Sommige briewe kan as slegs bemoediging gesien word; ander (Romeine en Hebreërs) gee ‘n uitgebreide teologiese perspektief. Sommige briewe bekleemtoon ‘n spesifieke teologiese punt soos genade in Galasiërs. Dit gaan oor geloof en gedrag.

 

In baie gevalle het ons agtergrondskennis nodig om die briewe te verstaan. Ons moet iets van slawerny in die eerste eeu weet as ons die Brief aan Filemon wil verstaan. As ons die briewe lees, moet ons verkieslik die indeling in hoofstukke en verse ignoreer en langer gedeeltes lees. As ons ‘n brief van ‘n geliefde kry, lees ons tog nie een paragraaf per dag nie.

 

Om die Bybel in konteks te lees, is ‘n teken van respek vir God? Hoekom? Dan verstaan ons dit beter. Die briewe van die Nuwe Testament is nie aan ons gerig nie, maar hulle is vir ons. Ons moet hulle waardeer.