Hoe moet ons die onderrig van Jesus verstaan?

image_pdfimage_print

 

“Intelligence plus character – that is the goal of true education.” Martin Luther King, Jr

 

Hoe moet ons die onderrig van Jesus verstaan?

Ons gaan voort met die reeks van Mel Lawrenz oor Understanding the Bible.

Almal van ons het as ons na ons skooljare terugdink ‘n gunsteling onderwyser. Hulle is gewoonlik mense wat nie net ons denke nie, maar ons lewens beïnvloed het. Hulle het ons van die lewe geleer en hulle eie lewens het uitgestaan.

 

Jesus word algemeen aanvaar as die grootste leermeester van alle tye. Maar ons sal Hom net verstaan as ons die omstandighede en konteks oordink. Diegene wat Jesus gevolg het, het Hom te voet gevolg – van dorpie tot dorpie. Hulle hoor ‘n gelykenis as hulle in ‘n graanland gestap het; hulle hoor ‘n bespreking oor die brood wat uit die hemel gestuur is nadat Hy ‘n skare gevoed het. By ‘n Joodse fees waar water gebruik is, staan Hy op en roep uit: As iemand dors het, laat hy na My toe kom en drink! (Johannes 7:37). Jesus se onderrig was dinamies en interaktief. Hy praat oor die praktiese sake van elke dag, maar ook oor ewige sake. Geen wonder die mense was verbaas nie.

 

Ons sal die evangelies beter verstaan as ons die vorms van Jesus se onderrig en die belangrikste temas van sy onderrig verstaan. Een vorm was hiperbool. Min gelowiges het hulle oog uitgeruk of hulle hande afgesny, want Jesus het gesê dat dit beter sal wees as dat hulle hele liggaam in die hel gegooi word (Matteus 5:29 – 30).` Jesus gebruik ook vergelykings en beelde. Ek is die lig vir die wêreld; Ek is die ware wynstok; julle is die sout vir die aarde, ens. Hulle impak is onmiddellik, want hulle is maklik om te onthou. Van die bekendste beelde beskryf die koninkryk van God. Die koninkryk van God is soos ‘n mostertsaad, ‘n net, ‘n man wat ‘n groot skat ontdek, ens. Ons moet hulle versigtig lees.

 

Jesus het ook kort spreuke gebruik. Behandel ander mense soos julleself behandel wil word (Lukas 6:31); Moenie oordeel nie, en oor julle sal daar nie geoordeel word nie (Lukas 6:37). Jesus erken dat Hy beeldspraak gebruik het: Dit het Ek deur beeldspraak vir julle gesê. Daar kom ‘n tyd wanneer Ek nie meer deur beeldspraak met julle sal praat nie, maar julle reguit van die Vader sal vertel (Johannes 16:25).

 

Jesus het ook van raaisels gebruik gemaak – Hy het elke verbale metode moontlik gebruik. Maar die krag van Jesus se onderrig lê nie in die metode wat Hy gebruik het nie. Toe Jesus klaar gepraat het, was die skare verbaas oor sy onderrig, want Hy het hulle geleer soos ‘n man met gesag en nie soos hulle skrifgeleerdes nie (Matteus 7:28 – 29).

 

Soos met enige ander Skrifgedeelte moet ons die konteks van Jesus se onderrig bestudeer. Met wie praat Hy? Wat was die omstandighede? Die Skrif het iets spesifiek vir Jesus se oorspronklike gehoor beteken. Dit is waar ons die ware betekenis en gesag van sy onderrig sal kry.

 

image_pdfimage_print