Hoekom toets God ons geloof?

image_pdfimage_print

 

“Right is right even if nobody does it. Wrong is wrong even if everybody is wrong about it.” (G. K. Chesterton)

 

Hoekom toets God ons geloof?

Ons verwag dat die geloofshelde in die Bybel van die een episode van gehoorsaamheid na die volgende sou beweeg – opeenvolgende geloofsoorwinnings op die pad na ewige heerlikheid. Dit is nie wat ons in die Bybel kry nie.

 

Kom ons kyk na Abraham. In Genesis 12 roep God hom om alles te los en Hom te volg. Abraham doen dit. Oorwinning. Daarna volg ‘n gemengde beeld van Abraham. Hy lag vir God se belofte; hy plaas sy vrou twee maal in gevaar om sy eie bas te red; hy kry ‘n kind by ‘n slavin; hy gee aan Sara die reg om daardie slavin te mishandel.

 

Hoekom vertroos dit ons? Ons lewens as Christene bestaan nie uit ‘n ononderbroke reeks oorwinnings nie. Abraham se op-en-af gehoorsaamheid sê vir my dat God deur gebroke mense soos ek en jy kan en sal werk. Deur Abraham se mislukkings leer ons iets van ons geloofsreis.

 

  1. Ons geloof neem toe omdat God ons toets

Net nadat Abraham God gevolg het, kom daar ‘n hongersnood in die land. Hy word gedwing om na Egipte te gaan. Dit was nie toevallig nie – God was besig om sy geloof te toets. Geloof is nie ‘n eenmalige besluit wat ons neem om God te volg nie – soos ‘n spier word dit sterker as dit geoefen word. Geloof is die belangrikste spier in die Christen se lewe en God wil dit versterk. Alles in die lewe van ‘n Christen groei in die grond van geloof.

 

  1. As God ons geloof toets, bring Hy ons dikwels tot op die rant

God gee nie vir Abraham ‘n seun onmiddellik nadat Hy dit belowe het nie. Abraham moes eers sy totale hulpeloosheid besef. Daarom moes hy dertig jaar wag voor die belofte vervul is. Abraham was reeds 70 jaar oud toe die belofte gemaak is. Hoekom moes hy nog dertig jaar wag? Om ‘n spier te groei, moet dit tot op die rant gedruk word. Dit is wat God met ons geloof doen – Hy druk ons tot die rant toe. As God onmiddellik ‘n seun vir Abraham gegee het, sou dit rede vir blydskap gewees het, maar nie vir geloof nie. Abraham moes eers sy eie hulpeloosheid besef voordat hy ten volle op God se beloftes vertrou het. Waarskynlik het dit God dekades geneem om daardie punt te bereik, maar Hy het daar gekom.

 

Miskien is God tans besig om jou tot op die rant te druk. Dis nie aangenaam of gemaklik nie. Niemand hou daarvan om deur die valleie te loop nie, maar dit is net daar waar God ons kan laat besef dat Hy voorsien. Ons kan nie hierdie toetse op ons eie slaag nie. Omdat Jesus getoets is ver bo enigiets wat ons ooit sal ondervind, kan ons Hom volg as ons getoets word.

 

 

 

 

image_pdfimage_print