In moeilike tye

image_pdfimage_print

 

There is no passion to be found in settling for a life that is less than the one you are capable of living.” – Nelson Mandela.

 

In moeilike tye

Ons leef in moeilike tye. 2016 was ‘n jaar vol spanning. Psalm 46 gee aan ons twee waarhede vir moeilike tye. In die psalm praat die Koragiete van vreesloosheid ten spyte van ‘n wêreld wat besig is om te verkrummel. Hulle skryf:

God is vir ons ‘n skuilplek en ‘n bron van krag;

As hulp in benoudheid is Hy maklik bereikbaar.

Daarom sal ons nie bang wees wanneer die aarde skud,

en die berge in die hart van die see wankel nie.

Sy golwe kan maar onstuimig wees en skuim,

berge kan maar bewe in die bruisende watermassa. Sela.

 

Waar kry hulle die krag vandaan om te sê daarom sal ons nie bang wees nie? Meeste van ons sal bewe  as die aarde skud en die golwe onstuimig is. Gebeur dit soek ons skuiling. Vinnige soeke vir skuiling is moeilike tye het soms baie negatiewe resultate.

 

Die antwoord op die vraag waarom hulle nie bang is nie, kry ons in vers 2: God is vir ons ‘n skuilplek en ‘n bron van krag. Omdat Hy ‘n skuilplek is, hoef ons nie ‘n ander een te soek nie. Omdat Hy te midde van al die chaos in die wêreld saam met ons is, sal ons nie bang wees nie. Hier kry ons twee waarhede om aan vas te hou in moeilike tye.

 

  1. God is met ons

In vers 5 – 7 praat die Koragiete van God se blywende teenwoordigheid in die stad by sy mense. Vers 5 praat van die heiligste woonplek van die Allerhoogste. Daar verfris sy teenwoordigheid sy mense soos ‘n rivier wie se strome vreugde aan die stad van God verskaf. Vers 6 sê: God is in haar midde. Dan in vers 8: Die Here, die Heerser oor alle magte, is met ons, ‘n toevlugsoord is die God van Jakob vir ons.

 

Met hierdie woorde word God se fisiese beskerming van Israel – en ons – belowe. Ons fisiese beskerming is verseker as gevolg van die opstanding van Jesus Christus. Hierdie waarhede skep vertroue in God se kinders, want selfs nie die dood kan ons van God, sy goedheid en die liefde van sy Seun skei nie. Hierdie is die eerste waarheid wat ons moet onthou.

 

  1. God is vir ons

Vers 9 – 10 nooi ons uit om te kom kyk na die ongelooflike dade van die Here. Hier kyk die psalmis terug na God se optrede in die geskiedenis teen bose nasies. Hy laat oorloë ophou tot aan die einde van die aarde; Hy breek boë stukkend en verpletter spiese; Hy verbrand waens. Vir diegene wat oorlog maak, is die arm van God nie te kort nie. Ons verstaan dit nie, maar Hy het bose nasies soos Assirië (Jesaja 10) en Babilon (Habakkuk) gebruik om sy doel te gebruik, maar hulle goddeloosheid laat Hy nie ongestraf nie.

 

Vers 11 gaan voort met die tema dat God vir ons is.. Bedaar is ‘n militêre opdrag vir krygsgevangenes om op te hou baklei. Daarna leed ons van God se verheerliking: Ek is verhewe bo die nasies, Ek is verhewe bo die aarde.

 

Om op te som: Daar is geen mag of persoon of politieke regime wat kan verhoed dat God se heerlikheid die hele aarde en die waters sal bedek nie. Soos waters die seebodem bedek, so sal die magtige teenwoordigheid van die Here oral op die aarde geken word (Habakuk 2:14). Hoekom kan ons rustig wees? Want ons hoop berus op God se belofte: Ek is vir julle. Maak nie saak wat gebeur nie, die wêreld sal nooit ons hoop ongedaan kan maak nie.

 

Ons tydelike hoop word vervang deur ons hoop op Hom en sy belofte. Dit moet ons gesindheid wees in ‘n chaotiese wêreld. En met selfbeheersing, opregtheid en godsvrug in die teenswoordige wêreld te lewe, terwyl ons uitsien na die gelukkige dag wat ons verwag. Op daardie dag sal die heerlikheid van ons grote God en Verlosser, Jesus Christus, verskyn (Titus 2:13). Die Christen se hoop word nie deur prinse en presidente bepaal nie. Onthou: God is met ons; God is vir ons. Ook in 2017.

God is vir ons ‘n skuilplek en ‘n bron van krag.

 

image_pdfimage_print