Is God teenwoordig in die alledaagse?

image_pdfimage_print

Is God teenwoordig in die alledaagse? – Jan van der Watt

Francois vra:

Die bestaan van kousaliteit in die fisika het vervaag met die begin van die kwantum-fisika – die oorsaak-gevolg verhouding het verdwyn. Hedendaagse teologiese uitsprake wil dit hê dat God nie werklik meer teenwoordig is in die alledaagse nie, bv. dat my getrouheid aan beginsels nie noodwendig lei tot ‘n lewe van vrede nie. Wat is die jongste argument in die verband?

Antwoord:

Prof Jan van der watt antwoord:

Daar is verskillende fasette in die vraag van Francois. Eerstens die idee dat getrouheid aan beginsels na ‘n lewe van vrede lei. Dit is inderdaad ‘n teologie wat op die basis van kousaliteit werk: as ek iets goeds doen, moet God  van sy kant weer vir my iets goeds doen. Die teologie, waarvan daar wel spore in die Ou Testament is, word in die Bybel self kwaai gekritiseer. Job en die Prediker sê beide dat dit nie so maklik is nie. Soms loop dinge verkeerd, al is jy die opregste en eerlikste mens in die wêreld. Neem selfs maar vir Jesus – Hy was sondeloos en Hy is gekruisig. Paulus het alles opgeoffer vir Jesus, maar ten spyte daarvan het dit nie altyd goed met hom gegaan nie. Hy is baie vervolg en gemartel. Openbaring vertel ook hoe die gelowiges wat getrou leef, vervolg en gemartel gaan word (lees bv. hoofstuk 12-13). Ons getrouheid aan die Here is nie om iets te verwerf nie, maar om daarmee te sê dat ons aan Hom behoort. Omdat ons vir Hom liefhet en nie omdat ons ‘n onmiddellike beloning gaan ontvang nie, tree ons getrou op. Die lewe kan ons soms maar sleg behandel, maar ons bly getrou, omdat ons die Here liefhet en Hy vir ons sal sorg.

Die tweede deel van die vraag of God nie meer in die alledaagse lewe teenwoordig is nie. Die antwoord vir Christene is natuurlik eenvoudig. God is oral en dus ook in die alledaagse lewe teenwoordig. Die vraag is egter hoe en waar God teenwoordig is – moet Hy nie sorg dat dit goed gaan met die gelowiges wat goed doen nie. Ons het dikwels verkeerde verwagtings oor die teenwoordigheid van God – ons dink Hy moet soos ‘n towenaar alles wat verkeerd gaan regmaak en buitendien sorg dat daar met ons niks verkeerd gaan nie. Dit is egter nie hoe die Bybel daaroor praat nie. Die Bybel sê wel dat God oral is, maar nie dat Hy sorg dat alles altyd vir jou reg loop nie. Dit werk nie so nie. Die sonde is steeds daar en soms ly ons as gevolg van ons eie sonde. Byvoorbeeld, as jou ouers vir jou sê dat jy nie te veel alkohol moet gebruik nie maar jy doen dit en jy word naar en kry kopseer dan is die slegte gevolge jou skuld, byna soos straf op jou sonde. Jy kan ook ly vanweë ander se sonde. Byvoorbeeld, as iemand te vinnig ry en jy is in die pad, tref die motor jou ook. Maar die troos is dat God met die sonde gaan klaarspeel. In die nuwe Jerusalem gaan die gelowiges vergoed word vir alles wat hulle gely het (Op 21). So word hulle uiteindelik vergoed vir hulle getrouheid.

 

Skrywer: Prof Jan van der Watt

image_pdfimage_print

You may also like...