Ken jou vyande

image_pdfimage_print

Ken jou vyande

Christus het gekom om twee groot vyande te verslaan: die dood en die duiwel.

Die dood is ‘’n harde werklikheid, maar min mense besin oor hulle eie dood. Mense is besig. Koerante moet gelees word, koffie moet gekoop word en oproepe moet gemaak word. Ons hardloop gedurig; ons is alyd besig met ons daaglikse take. Ons stop selde om na te dink oor die belangrike aspekte van die lewe – soos die dood.. Baie van ons gebruik besig wees om te vermy om oor ons sterflikheid te dink. Ons kan die werklikheid van die dood probeer vermy, maar dit bly ‘’n werklikheid. As ons eerlik wil wees, moet ons erken dat as die evangelie nie waar is nie, is die dood ‘’n aaklige werklikheid – iets wat ons moet vrees. Die dood is die veeslikste ding wat ons ooit kan raakloop sonder die evangelie.

 

Die tweede vyand wat Christus oorwin het vir ons is die duiwel. Ons moenie die duiwel vir elke sonde blameer nie of sien dat hy oral wegkruip nie. Terselfdertyd moet ons hom nie geringskat nie. Ons moet ook die teologies dualisme van ‘’n goeie God en ‘’n bose god (die duiwel) wat in ‘’n kosmiese magstryd tussen twee gelykes gewikkel is, verwerp. God se, mag is baie meer as dié van die duiwel. Ons moet die duiwel in ‘’n ernstige lig beskou: wees nugter, wees wakker! Julle vyand, die duiwel, loop rond soos ‘’n brullende leeu, op soek na iemand om te verslind (1 Petrus 5:8). Hy verdraai die evangelie en verhoed dat dit verkondig word. Hy is ‘’n leuenaar (Johannes 8:44); hy misslei ons; hy is ‘’n vernietiger (Johannes 10;10) en hy verlei ons (1 Korintiërs 7:5).. Die duiwel is kwaadwillig en staan direk teenoor God se wese, karakter, doel, mense en heerlikheid. Sy primêre ambisie is om te verhoed dat di evangelie verkondig word en om te verhoed dat mense die evangelie glo.

 

  • Verslaan jou vyande

Christus gee aan ons die oorwinning oor beide vyande. Die evangelie gee vir ons hoop oor die dood. The death of death in the death of Christs (John Owen). Ek sê vir jou: Jy is Ptrus en op hierdie rots sal Ek my kerk bou (Matteus 16:18). Christus bied aan ons die hoop van lewe van die dood. Jesus sê dat dié wat in Hom glo, nie verlore sal gaan nie, maar die ewige lewe sal hê (Johannes 3:16). Vers 15 sê dat Christus hierdie oorwinning oor die dood behaal het sodat elkeen wat in Hom glo, nie verlore sal gaan nie, maar die ewige lewe kan hê. Die dreigende werklikheid van die dood, moet rede wees vir almal buite die evangelie om te vrees. Die dood beteken die einde van hierdie lewe en die begin van God se vergeldende oordeel van sondaars. Chritus verlos almal wat in Hom glo en verlos hulle van sy toorn. Christene hoef nie meer deur die vrees vir die dood verlam te wees nie. Dit is net nog een stap na opstanding

 

Christus het die duiwel vernietig. Hierdie vernietiging verwys nie na die duwiel se uiteindelike vernietiging nie. Hy bly ‘’n werklike en aktiewe vyand van die kerk Hy loop steeds rond, maar hy is van sy vernietigende wapens gestroop. Sy aanklagte teen God se mense dra nie meer gewig nie.

 

In Hbreërs 2:14  – 15 sê die skryer van die Hebreër-brief hoe Jesus die dood en die duiwel oorwin het – deur sy dood, die een wat mag het oor die dood, dit is die duiwel te vernietig. Jesus oorwin die dood en die een wat mag het oor die dood deur self te sterf. So verwyder Christus die toorn van God wat teen ons gerig was as gevolg van ons sonde. Christus oorwin die dood deur weer op te staan uit die dood. So kry al God se mense ‘’n opstandingdhoop. Christene kan hulle verbly: die dood is vernietig, die oorwinning is behaal. Dood, waar is jou oorwinning? Dood, waaar is jou angel? (1 Korintiërs 15:54 – 55).

Hebreërs 2:16 beklemtoon weer Christus se voorrang bo die engele. Christus is die middelpunt van God se doel en plan vir die mensdom.

image_pdfimage_print