‘n Nuwe Kategismus: Vraag 13

image_pdfimage_print

There is a foolish corner in the brain of the wisest man -Aristoteles, filosoof (384-322 vC)

‘n Nuwe Kategismus: Vraag 13

Vraag:

Kan enigeen die wet van God volkome onderhou?

 

Antwoord:

Sedert die sondeval kon geen mens nog die wet van God volkome onderhou nie, maar verbreek dit voortdurend in gedagte, woord en daad. [Onderstreepte gedeelte is die antwoord vir kinders.]

 

 

Teksvers:

Daar is nie een wat regverdig is nie, selfs nie een nie, daar is nie een wat verstandig is nie; daar is nie een wat na die wil van God vra nie. Almal het afgedwaal, almal het ontaard. Daar is nie een wat goed doen nie, selfs nie een nie (Romeine 3:10 – 12).

 

Kommentaar:

‘n Reisiger wat hom in ‘n hewige storm van donderweer en reën vasloop, sal onmiddellik afdraai na ‘n huis of boom om skuiling te soek. Hy sien nie af van sy reis nie, maar keer terug en hervat sy reis  as die storm verby is. So is dit met mense vasgevang in die band van sonde: die wet ontmoet hulle in ‘n storm van donderweer en weerlig vanuit die hemel.  Hulle word bang en word gehinder in hulle reis. Vir ‘n seisoen dryf dit hulle van koers af. Hulle sal bid of hulle lewe verander  as ‘n vorm van skuiling teen die storm wat hulle vrees teen hulle gewetes sal kom. Is hulle reis gestop? Het hulle beginsels verander? Nee, sodra die storm verby is … keer hulle terug – weer in die diens van sonde.

 

Ons mag nooit dink dat ons stryd teen die sonde – om die sonde te kruisig, te onderdruk, dood te maak – verby is nie. Sodra ons dink ons het oorwin, is daar nog ‘n oorblyfsel wat ons nie raakgesien of van geweet het nie. Baie oorwinnaars het al verloor omdat hulle na ‘n oorwinning agterlosig geraak het. Baie is geestelik diep gewond na  ‘n groot sukses teen die vyand … ons kan sonde net oorwin deur  vasberade die sonde uit te snuffel. 

 

Hierdie kommentaar is deur John Owen (1616 – 1683), ‘n Engelse Puriteinse teoloog geskrywe. Hy gaan na die universiteit van Oxford op 12 jarige ouderdom, verwerf sy MA-graad toe hy 19 jaar oud was en word ‘n pastoor toe hy 21 jaar oud was. Later word hy as Visekanselier van die universiteit aangestel. Hy preek in die parlement op die dag van Koning Charles I se teregstelling. Hy het baie geskryf insluitend geskiedkundige verhandelinge  oor godsdiens en verskeie studies oor die Heilige Gees.

Hierdie kommentaar kom uit  “The Nature, Power, Deceit, and Prevalency of the Remainders of Indwelling Sin in Believers” in The Works of John Owen, geredigeer deur Thomas Russell, Volume XIII (London: Richard Baynes, 1826), 200–201, 26.

 

Verdere leesstof

 “Original Sin” in Concise Theology, deur J. I. Packer.

 

Gebed:

U Naam is Immanuel, ons Here en heerser: genade vloei oor u lippe en aan u behoort barmhartigheid en vergifnis, al het ons teen U in opstand gekom. Ons, wat nie werd is om u dienaars genoem te word nie, pleit by U om ons oortredings  te verwyder. Ons bely dat U ons kan verwerp as gevolg van ons oortredings, maar pleit om u Naam se ontwil om dit nie te doen nie. Ons wysheid is weg, ons krag is weg, ons het niks wat ons eie is behalwe ons sonde of skaamte of verwarring  nie. Wees ons genadig, o Here, wees ons genadig. Amen

 

Hierdie gebed  kom van John Bunyan (1628 – 1688).  Hy was bekend as die blikslaer (tinker) van Elstow. Hy kom dramaties tot bekering en word ‘n leidende Puriteinse prediker. Soos sy gewildheid toegeneem het,word hy toenemend die teiken van skinderstories en laster. Uiteindelik word hy in die tronk gegooi. Tydens sy tyd in die tronk begin hy sy bekende werk: The Pilgrim’s Progress. Dit word vir die eerste keer in1678 gedruk.

 

Hierdie gebed kom uit The Westminster Collection of Christian Prayers, deur Dorothy M. Stewart (Louisville: John Knox, 2002), 49.

 

Copyright © 2012 by Redeemer Presbyterian Church

We encourage you to use and share this material freely—but please don’t  charge money for it, change the wording, or remove the copyright information. Ek het slegs die gedeeltes vertaal.

image_pdfimage_print

You may also like...