Preek soos Jesus

image_pdfimage_print

 

Jesus had every reason to be proud yet he was humble, and we have every reason to be humble yet we’re proud. —Burk Parsons 

 

Preek soos Jesus

Rick Warren sê dat Jesus se onderrig prakties en eenvoudig was. Dit was duidelik, relevant en toepaslik. Sy doel was nie om mense in te lig nie, maar om hulle te verander. Kom ons kyk na die grootste preek wat nog ooit gepreek is: die bergrede:

  • Jesus begin deur agt geheime van werklik gelukkig wees, te deel.
  • Dan praat Hy oor ‘n voorbeeldige lewe, die beheer van die humeur, die herstel van verhoudings, en sake soos kuisheid en egskeiding.
  • Volgende praat Hy oor die hou van beloftes en om kwaad met goed te vergeld.
  • Daarna gaan Hy oor na ander belangrike lewensake soos hoe om met die regte gesindheid te gee, hoe om te bid, hoe om vir jou ‘n skat in die hemel bymekaar te maak en hoe om die sorge van die lewe baas teraak.
  • Hy eindig sy boodskap deur te sê dat ons nie ander moet oordeel nie, om te volhard in gebed en waarsku ons teen vals leermeesters. Hy eindig met ‘n eenvoudige storie wat die belang van doen wat jy geleer is, beklemtoon.

Dit is die soort prediking wat ons vandag steeds nodig het, want dit verander lewens. Dit is nie genoeg om te sê: “Christus is die antwoord” nie – ons moet vir kerklos mense wys hoe Christus die antwoord is. As ons mense oproep om te verander, maar nie vir hulle wys hoe om te verander nie, lei dit net tot skuldgevoelens en frustrasie.

 

Baie van wat ons vandag in ons kerke hoor, is net klagtes oor die samelewing – en ons veroordeel mense. Daar is baie diagnose en min genesing. Dit laat Christene meerderwaardig voel teenoor “diegene daar buite,” maar dit verander nie juis iets nie. As ek na ‘n geneesheer toe gaan wil ek nie net hoor wat met my verkeerd is nie – ek wil hê hy moet vir my spesifiek sê hoe ek beter kan word. Die diepste onderrig is daardie onderrig wat ‘n verskil in mense se lewens maak.

The Bible was not given tot increase our kmowledge but to change our lives (D. L. Moody)

 

Jesus het gesê dat Hy gekom het sodat ons lewe kan hê. Hy het nie gesê dat Hy gekom het sodat ons godsdiens kan hê nie. Die Christelike geloof is ‘n lewe en nie ‘n godsdiens nie. As Hy klaar was met sy onderrig, het Hy dikwels vir sy gehoor gesê dat hulle moet gaan en dieselfde moet doen.

 

Kerklos mense vra nie dat ons die boodskap moet verander of afwater nie, maar dat ons vir hulle die toepaslikheid van die boodskap moet wys – watter verskil maak dit? Dit is ‘n mite dat jy kompromieë moet aangaan as jy mense wil trek. Jesus het nie.

You don’t have to transform the mesaage, but you do have to translate it (Rick Warren)

 

image_pdfimage_print