Psalm 7 (5)

image_pdfimage_print

 

As Christ was born of the Virgin’s womb, so must He be spiritually formed in our hearts. As He died for sin, so must we die to sin. And as He rose again from the dead, so must we also rise to a divine life.” – George Whitefield

 

Psalm 7 (5)

[Ek gaan dwarsdeur van die Nuwe Testament en Psalms. ‘n Direkte Vertaling van die Bybelgenootskap van Suid-Afrika (2014) gebruik maak.] Hierdie is ‘n lang psalm so ek gaan ‘n hele aantal blogs aan hom spandeer.

Billy Graham lees elke maand al 150 psalms. Vir hom het hulle duidelik ‘n besondere betekenis. Meeste van ons, ek ingesluit, lees die psalms nie so sistematies nie – ons pik hier en pik daar. Daarom het ek besluit dat ek hierdie jaar ‘n bietjie dieper in die psalms wil delf. Ek het veral gebruik gemaak van John Goldingay se drie-volume kommentaar – Psalms.

 

7:18: Belofte van danksegging as verlossing kom – ʼn Loflied

 

7:18: 18Ek wil die Here loof vir sy regverdige optrede; ek wil die Naam van die Here, die Allerhoogste, besing.

Al wat nog nodig is, is om te getuig van God wat dit alles moontlik maak. Loof/prys is wat die bidder voortdurend doen, omdat hy weet wie God is. Die bidder sal God loof as hy sien dat God optree. Sonder musiek – psalmsing – is lof onvolledig. Die Naam van die Here verwys na God se karakter. God se regverdigheid word weereens beklemtoon. Die hoop is die gevolg van ‘n kombinasie van God se trou en mag. Die een sonder die ander is onvoldoende; saam gee hulle vir die bidder vertroue en versekering.

 

Teologiese Implikasies

Hier kry ons verwysing na regsprosedures, oorlog en jag. ʼn Regsgeding word dikwels as ʼn geveg of jagtog ondervind. Dit gaan oor ʼn potensieel dodelike konfrontasie en die soeke na iemand anders se dood of lewe. Jag beteken een skepsel probeer die ander doodmaak deur geweld of deur hom te uitoorlê. Dit stem dus ooreen met regsprosedures en oorlog.

 

Regsteenstanders word dikwels beskryf as vyande of roofdiere. Hierdie psalm begin met die beeld van ‘n jagtog. Die bidder verkeer in gevaar. Hy het geen redder nie en hy moet ‘n toevlug kry. Daarna verskuif die beeld na die hof. Die bidder praat soos een wat voor die hof verskyn omdat hy verkeerd gedoen het.  So wissel die beelde.

 

Hierdie psalm skilder gebeure as Goddelike dade (God het ingetree) en as die natuurlike gevolg van vroeëre gebeure. God is aktief by die wêreld betrokke en dat die wêreld ʼn plek is in wie se werking ʼn morele orde geskryf is.

 

God borg die regspraak en daarom kan elkeen wat onregverdig ly of vervolg word na Hom toe gaan. Hy help. Naas die Verbondsnaam – die Here – word God ook nog die Allerhoogste genoem. Dit is die Naam wat Abraham gebruik het. Hy het dit by Melgisedek geleer toe hy hom in Salem besoek het. Die stad is later deur Dawid verower en Jerusalem genoem. Met hierdie Naam word bely dat daar niemand soos Hy is nie, dat Hy die God van alle volke, die Wêreldregter, is. Die psalm eindig met mense wat God dank omdat Hy is wat Hy is – die God van geregtigheid.

 

Dit is waar dat iemand wat onreg koester en kwaad vertroetel, besig is om ʼn monster groot te maak. Daardie monster gaan weldra sy eie lewe verwoes. ʼn Mens sien dit in die lewe van diegene wat deel geword het van bendegeweld of dié wie se bedrog hulle later self inhaal. Maar selfs al word ʼn Christen voortdurend verontreg, hoef hy nie na vergelding te soek nie. Hierdie psalm leer my om alle onreg rustig in die hande van die regverdige Regter te laat.

 

Ons God is nie soos die gode van mense nie:

As flies to wanton boys, are we to the gods;

            “They kill as for their sport.” Shakespeare: King Lear

 

 

 

image_pdfimage_print