Woorde uit die Bybel – Genade (2)

image_pdfimage_print

As long as I remain silent, I control my tongue. Once I start speaking, my tongue controls me –  Judah ben Samuel

 

Woorde uit die Bybel – Genade (2)

When I use a word it means just what I choose it to mean – neither more nor less – Humpty Dumpty aan Alice in Lewis Carroll se Alice in Wonderland.

Woorde, ook woorde in die Bybel, het ‘n spesifieke betekenis. Vir mense sonder teologiese opleiding is dit dikwels moeilik om die volle betekenis van woorde te verstaan.

J. I. Packer het ‘n boek geskryf wat ons kan help: 18 Words: The Most Important Words You Will Ever Know. Ons gaan kyk na enkele van hierdie woorde. [Teksgedeeltes kom uit Die Boodskap.]

 In Die Boodskap word God se genade dikwels met God se goedheid vertaal.

In Efesiërs praat Paulus dikwels van die rykdom van die genade. Niemand sal nou, of in die toekoms, ooit kan twyfel aan hoe God regtig is nie. Dit kan eintlik nie gemeet of ten volle beskryf word nie. Dit alles word vir ons saamgevat in die manier waarop God ons deur Christus Jesus gered het sonder dat ons dit enigsins verdien het (2:7). Wat is hierdie rykdom wat na ‘n mens deur die genade van God in Jesus Christus kom?

  • Verlossing. Dit was soos ‘n handelstransaksie: omdat ons so sondig was, was ons God se vyande. Toe kom Jesus en betaal wat nodig is om weer alles tussen ons en God reg te maak. Dit het Hom wel sy lewe gekos, maar die vrede is herstel tussen God en almal wat aan Jesus se kant staan. Dat God so iets gedoen het sonder om te vra wat ons kan terugbetaal, wys net hoe geweldig goed Hy vir ons is (Efesiërs 1:7). Verlossing word deur Jesus Christus se kruisdood bewerkstellig – God betaal ‘n duur prys vir ons verlossing.
  • Herstel. Toe ons nog in die sonde geleef het asof God nie eens bestaan nie, het God ons kom haal. Saam met Christus het Hy vir ons ‘n nuwe lewe gegee. Ons kon weer voor begin. Moenie dink dit is omdat julle so goed is nie (Efesiërs 2:4). Deur Christus is ons verhouding met God herstel en kan ons as nuwe mense lewe. Ons staan saam met Christus uit die dood op. Dit is iets waartoe ons niks bydra nie.
  • Verkiesing. Hy het ons wat aan Jesus Christus behoort, gekies nog lank voor die wêreld gemaak is. Ons moet net Syne wees en daar moet niks in ons wees wat Hom ontevrede kan maak nie (Efesiërs 1:4).
  • Bewaring. Toe God besluit het wie almal aan sy familie sal behoort, het Hy hulle persoonlik op hulle naam geroep. So het hulle sy kinders geword. Verder het Hy almal wat Hy geroep het, vrygespreek van hulle sondes. Toe het God almal wat Hy vrygespreek het, met sy heerlikheid en goedheid oorlaai (Romeine 8:30). God tree in vir mense wat in Jesus Christus met Hom verenig is.

 

Hier het ons na enkele aspekte van die rykdom van God se genade gekyk. Ons het gesê dat genade ons vry maak. Waarvan maak genade ons vry? Daarna kyk ons in die volgende bespreking.

image_pdfimage_print

You may also like...