Die Boodskap aan Sardis

image_pdfimage_print

 

“The Church must be forever building, for it is ever decaying within and attacked from without; for this is the law of life.” –T. S. Elliot

 

Die Boodskap aan Sardis

Word wakker En versterk wat nog by julle oorgebly het, wat op die punt staan om dood te loop. Wat julle doen, vind Ek nie goed genoeg voor die oë van my God nie (Openbaring 3:2). Hierdie woorde uit die boodskap aan die gemeente in Sardis geld ook vir ons. ‘n Tragedie wag op ons as ons nie luister na wat Jesus te sê het nie.

 

Jesus begin sy brief aan die gemeente in Sardis met sy diagnose: Ek weet dat julle die naam het dat julle lewe, en tog is julle dood.  Die gemeente is positief deur die gemeenskap gesien, maar toe Jesus hulle ondersoek, was daar geen hartklop nie. Hulle het ‘n reputasie sonder lewe.

 

Vandag evalueer ons gemeentes op grond van getalle. Tog word hulle impak op die geestelike gesondheid skaars raakgesien. Dit beteken nie noodwendig dat alles verlore is nie. Die gemeente in Sardis was dood,  maar julle het darem ‘n paar mense daar in Sardis wat nie hulle klere besoedel het nie, en hulle sal altyd in wit klere by My wees omdat hulle dit waardig is. Jesus werk met diegene wie se harte vir Hom reg is en wat getrou aan hulle roeping is. Hy skryf nou medisyne voor vir die gemeente:

  1. Word wakker. Dit beteken hulle moet die teneerdrukkende werklikheid van hulle doodsheid erken. Hulle moet hulle eie swakhede en afname in invloed evalueer. Hulle moenie met die vals versekering dat hulle gesond is lewe as hulle in werklikheid dood is nie.
  2. Versterk wat nog by julle oorgebly het, wat op die punt staan om dood te loop. Diegene wat getrou gebly het, moet diegene wat geestelik lusteloos is, aanspoor en help. Daar is mense en programme in die kerk wat die moeite werd is om te hou – as hulle net nuwe lewe kan kry. In ons kerke vandag is daar baie wat ons bemoedig – daar is nog tekens van lewe. Maar dikwels is daar ook die dood.
  3. Dink daaraan hoe julle die evangelie ontvang en daarna geluister het. Baie mense – en gemeentes – het die evangelie vergeet. Dit is net as die evangelie duidelik verkondig en uitgeleef word dat ‘n gemeente kan voorkom dat hy irrelevant word.
  4. Bekeer julle. Draai die rug op sonde. Wat nodig is, is ‘n nuwe liefde vir Jesus Christus en erken dat die afgode wat ons aanbid vir Hom aanstoot gee. Pynlik, maar noodsaaklik. Die gemeente moet in die wêreld soos ‘n skip in die see wees, maar as die see in die skip kom, weet ons daar is moeilikheid.

 

Wat sê God vandag vir die gemeentes? Soos die mense van Sardis het ons ons klere besoedel. Dit verswak ons; dit verminder ons geloofwaardigheid om vir Hom te getuig. Ons het ons aan die kultuur uitverkoop en ons is blind vir ons eie sondes en kompromieë. Gemeentes moet nederig hulle geestelike toestand voor God evalueer; ons moet dat Jesus vir ons ‘n ware lesing van ons geestelike gesondheid gee. Dit moet deur bekering gevolg word – individueel maar ook die geloofsgemeenskap as geheel. Ons moet identifiseer en versterk wat nog oorgebly het.

 

Wat gebeur as ons dit nie doen nie? Luister na Jesus se warakuwing: As julle nie wakker word nie, sal Ek onverwags kom soos ‘n dief, en julle sal nie weet wanneer Ek op julle sal afkom nie.  Vandag is daar geen gemeente in Sardis nie. Maar ons moet ook die belofte wat Jesus aan die getroues maak, lees: Hulle sal altyd in wit klere by My wees omdat hulle dit waardig is … Ek sal nooit sy naam uit die boek van die lewe uithaal nie, en Ek sal voor my Vader en voor sy engele verklaar dat hy aan My behoort. Dan eindig Jesus sy boodskap aan die gemeente aan Sardis met die woorde: Elkeen wat kan hoor, moet luister na wat die Gees vir die gemeentes sê. Luister ons?

 

image_pdfimage_print