Die kerk vandag (8)

image_pdfimage_print

 

Cold prayers are as arrows without heads, as swords without edges, as birds without wings. They pierce not, they cut not, they fly not up to heaven. Cold prayers always freeze before they reach heaven. – Thomas Brooks

 

Die kerk vandag (8)

Daar het onlangs ‘n goeie boek van Jared C. Wilson – The Prodigal Church –  verskyn. [Prodigal = verkwistend, luuks, uitspattig] In hierdie boek kyk hy na die manier waarop ons vandag kerk “doen.” Ons gaan ‘n hele aantal blogs aan hierdie boek spandeer.

 

Die primêre boodskap van die Bybel is dat die werk reeds gedoen is. Ons wil dikwels vir Jesus Christus hê vir die voordele wat dit inhou, maar nie vir sy kruis nie. Dit is ‘n ernstige probleem in die kerk. Meeste mense erken dat Jesus Christus ‘n goeie rolmodel is – ook ateïste. Baie wens dat Christene meer soos Hy sal wees. In baie gemeentes gaan die boodskappe meestal oor lewenstoepassing. Dit is veronderstel om die Christelike lewe meer prakties of aantreklik te maak.

 

Die beste prediking bevat beide verkondiging (wat God gedoen het) en toepassing (wat ons moet doen). Maar die krag van toepassing berus op die inhoud van die verkondiging. Meeste preke is basies verduidelikings van algemene waarhede, maar die Bybel het nie die agenda van die boodskap bepaal nie.

 

Die tipiese toepassingsboodskap neig om die goed wat ons moet doen te oorbeklemtoon. ‘n Goeie verkondigingsboodskap beklemoon wat God reeds gedoen het. Almal wil sien dat mense groei, maar as ons kom by hoe mense groei, verskil ons antwoorde. Ons beklemtoon stappe en leidrade. Is dit die beste manier om te groei? Dink hieraan:

  • Die prediker moet glo dat verandering veroorsaak word deur die interaksie van God se woord en die Heilige Gees. Die Heilige Gees gebruik altyd die woord van God om die oë van mense oop te maak vir die wonder van die evangelie.
  • Die prediker dra nie die las van die verandering nie – sy las is getroue uitleg en verkondiging van die teks. Hy moet vertrou dat die woord van God nooit leeg na hom sal terugkeer nie.

 

As ons wil hê dat mense moet wegstap en dink dat Jesus Christus belangrik is, moet ons Hom belangrik voorhou. Jy kan nie net vir mense sê dat Hy belangrik is nie – hulle sal jou nie glo nie. Jy moet vir hulle wys wat belangrik is. Ons moet meer aandag aan sy werk as aan ons goeie werke spandeer. Ons moet glo dat die verkondiging van dit wat Jesus Christus vir ons verlossing gedoen het die belangrikste is. Ons moet lidmate oproep om ‘n meer Christelike lewe te leef, maar ons klem moet meer op die goeie nuus van genade wees. Ons is dikwels meer bekommerd oor werke en gedrag as oor Christus se werk in ons harte. Vandag maak ons dikwels mense opgewonde met ‘n Christelie vorm van selfhelp en gedragsverandering wat niemand kan red nie.

 

Ons moet die Skrif verkondig met God as die onderwerp en die evangelie voorop. Ons moet vertrou dat nie ons woorde nie, maar die Heilige Gees siele sal wen. Die Fariseërs het die evangelie gemis as gevolg van hulle klem op “doen” en “moenie doen nie.”

Jesus came to raise the dead. Not to improve the improvable, not to perfect the perfectable, not to teach the teachable, but ro raise the dead – Robert Capon

 

The gospel is not the ABC’s of the Christian life; it is the A to Z – Tim Keller.

 

image_pdfimage_print