Ons word oud – Liggaam en siel

image_pdfimage_print

You can’t love Jesus and not love His Word – R. C. Sproul

Ons word oud – Liggaam en siel

J. I. Packer het onlangs ‘n kort boekie oor oud word geskryf: Finishing our Course with Joy. Ek gaan ‘n hele aantal blogs oor oud word skryf en van hierdie boek gebruik maak

Om te weet hoe ons moet leef, moet ons eerstens weet wie en wat ons is. Dit is veral belangrik vir bejaardes wat dikwels in die versoeking kom om te dink en ons te gedra asof ons nog is wat ons jare gelede was – ons aanvaar nie dat ons verander het en wat ons vandag is nie.

Vooraf is daar ‘n paar basiese dinge wat ons moet opklaar.

  • Liggaam en siel

Almal van ons leef in ‘n fisiese liggaam.

Ons vertrou op hierdie liggaam vir ons energie en die vermoë om dinge wat ons begeer te doen. Die liggaam beperk ons – daar is dinge wat ons graag sou wou doen wat ons net nie meer kan doen nie. Ons liggame dwing ons om sekere dinge te doen – eet, slaap, ens. Ons liggame kan fisiese vaardighede geleer word – sport, chirurgie, bestuur, ens. Ons brein kan ook sekere vaardighede aanleer – logika en wiskunde is voorbeelde.

Die mens bestaan uit liggaam en siel. Ons kan hulle onderskei, maar nie skei nie. Plato het reeds gesê dat ons liggame ons groei beperk – ons liggame is tronke waarin ons siele vasgevang is. Ons siel is dan wie ons werklik is en word eers vrygestel as die liggaam doodgaan. Daarna word die siel vrygelaat en ondervind dan ware geluk. So asof ons liggame ons weerhou van vreugde, kennis en ‘n vol lewe.

Christene stem nie saam nie. Hulle geloof fokus op die Seun van God se menswording en sy opstanding. Daarom kyk Christene vooruit na die opstanding van hulle liggame. Ouer Christene voel soms ook dat hulle liggame vir hulle ‘n las geword het – hulle sou die lewe soveel meer geniet het as dit nie vir hulle fisiese probleme was nie. Maar om te dink dat ‘n mens se siel vryer en gelukkiger sou wees sonder jou liggaam is ‘n ernstige fout.

  • Wat is mense en hoekom het God ons gemaak?

Die mens  is ‘n eenheid – liggaam en siel. Die mens is aanvanklik gemaak om die geordende omgewing wat God gemaak het, te bestuur. Die mens moes vreugde put om aan God die eer en die lof en diens te gee. God het altyd bedoel dat die mens se lewe op aarde tydelik sou wees en sal lei na ‘n vorm van transformasie en oorgang na ‘n ryker lewe elders.

  • Wat is ons siel?

In die Skrif verwys siel en hart na die sentrale kern van menswees – die innerlike bron van al ons gedrag en reaksies. Die lewe van die siel gaan voort selfs wanneer fisiese lewe ophou. Die persoonlike bewussyn wat ons s’n is, hou nooit op nie.

  • Wat is die doel van ons liggame?

Om ons gereed te maak om die materiële wêreld waarvan Hy ons as trustees en rentmeesters aangestel het en om ons lewens hier en nou te verryk.

       Ondervinding – die dinge wat deur ons sintuie na ons toe kom

       Uitdrukking – dit is wat deur ons gesigsuitdrukkings gekommunikeer word

       Genieting – dink aan wat ons geniet soos eet, drink, na musiek luister, sport, ontspanning, ens.

‘n Lewe sonder ‘n liggaam sou ‘n arm lewe gewees het.

image_pdfimage_print

You may also like...