Die Geestelike Dissiplines: Hoe verander God lewens (3)

image_pdfimage_print

If you do not die to sin, you shall die for sin. If you do not slay sin, sin will slay you. —C.H. Spurgeon

Die Geestelike Dissiplines: Hoe verander God lewens  (3)

Dallas Willard, Professor aan die University of Southern Califonia’s  School of Philosophy en leraar in die Southern Baptist Church, het ‘n belangrike boek geskryf: The Spirit of the Disciplines. [Hy is onlangs oorlede.] Ek gaan baie op hierdie boek staatmaak in hierdie reeks oor geestelike dissiplines.

Om geestelik te groei het ons voorbereiding en oefening nodig. Dit gebeur nie outomaties nie. Jesus Christus het dit verstaan en sy lewe daarvolgens ingerig.

Al was Hy die Seun van God het dit Hom nie van ‘n lewe van voorbereiding vrygestel nie. Na sy doop deur Johannes die Doper gaan Hy na die woestyn waar Hy vir veertig dae en veertig nagte niks geëet het nie. Daarna lees ons dikwels dat Jesus Hom die hele nag afgesonder het om te bid. As gevolg van hierdie voorbereiding kon Hy ‘n lewe van diens, genesing en onderrig leef.

Neem my juk op julle en leer van My, want Ek is sagmoedig en nederig van hart, en julle sal rus kry vir julle gemoed. My juk is sag en my las is lig (Matteus 11:29 – 30). Is sy juk sag en sy las lig? Ja, maar daar is ‘n voorwaarde: Ons moet in Jesus Christus se spore volg. Dit beteken die hele tyd en nie net wanneer ons ‘n krisis beleef nie. Ons glo ons volg Jesus as ons ons vyande liefhet, as ons die ander wang draai, as ons geduldig ly, maar die res van ons lewens kan ons maar leef soos almal om ons. Dit gaan nie werk nie; al wat gaan gebeur is dat ons gefrustreerd raak. Ons wil hê wat reg en belangrik is, maar ons leef nie ‘n lewe wat daartoe lei nie. Ons probeer alle pyn en dissipline vermy. Ons probeer om Christene te wees sonder die nodige insig en krag wat net dissipline vir ons kan gee. Die gevolg is dat ons juk nie sag en ons las nie lig is nie, want ons het nie die nodige voorbereiding gedoen nie.

Verwag Jesus Christus van ons om eenvoudig ons vyande lief te hê en om die ander wang te draai? Is dit wat Jesus van ons as nuwe mense wat sy voorbeeld navolg, verwag? Nee, beywer julle allereers vir die koninkryk van God en vir die wil van God, dan sal Hy julle ook al hierdie dinge gee (Matteus 6:33). Jesus Christus nooi mense uit om Hom te volg en so te leef dat om jou vyande lief te hê die enigste sinvolle ding is om te doen. As ons Hom wil volg moet ons sy lewenswyse as ons eie aanvaar. Om te vra: Wat sou Jesus gedoen het, is onvoldoende voorbereiding om te leef soos Hy geleef het. Dit skep net spanning.

Hoe kan ons verseker dat ons juk sag en ons las lig is? Deur van Jesus Christus te leer hoe om ons totale lewens te leef; om ons tyd en energie te bestee soos Hy dit gedoen het; ons moet leer om sy voorbereiding – die dissiplines vir geestelike groei – na te volg. Doen ons dit weet ons dat die Vader by ons sal wees. Kom ons maak dit eenvoudig: as jy jou kruis wil opneem en Jesus volg, is voorbereiding noodsaaklik.

Maar is dit moontlik? Daarna kyk ons volgende keer.

image_pdfimage_print

You may also like...