Die gevaar van sukses

image_pdfimage_print

The more purely God’s word is preached, the more deeply it pierces and the more kindly it works. —William Gouge

Die gevaar van sukses

In die tweede helfte van Deuteronomium praat Moses met die volk en waarsku hulle oor die gevare van sukses. Sukses is soms gevaarliker as mislukking. Hoekom? Want in ons najaag van sukses is dit baie maklik om van die Here te vergeet – ons dink ons het alles op ons eie reggekry.

 

As ons kyk wat ons bereik het en as ons kyk na ons besige skedules sê ons ook soms: My krag en my sterk hande het vir my hierdie rykdom verwerf (Deuteronomium 8:17). Die groot gevaar van sukses is trots. Ons vergeet so maklik dat dit God se genade is wat al hierdie dinge moontlik maak.

God toets ons vandag op verskillende maniere – bevordering, wen van belangrike pryse, suksesvolle beleggings op die aandelebeurs, ens. God toets ons – gaan ons Hom loof vir die verstand en vaardighede wat Hy aan ons gegee het? Of gaan ons sê: My krag en my sterk hande het vir my hierdie rykdom verwerf (Deuteronomium 8:17). Ons dink so dikwels dat God ons net in moeilike tye toets. Verkeerd. Ons word ook getoets as alles volgens plan verloop en ons suksesvol is. Hoe meer suksesvol ons is, hoe moeiliker is die toets en hoe meer rede het ons om God te dank.

Hierdie vers word gevolg deur ‘n waarskuwing: Maar jy moet die Here jou God nie vergeet nie, want dit is Hy wat jou die krag gee om die rykdom te verwerf.  As ons lewens deur die waardes van die wêreld beheer word, haal ons vir onsself die toorn van die Here op die hals. Baie glo dat as ons figuurlik deur die Rooisee getrek het, die sondaar se gebed opgesê het en gedoop is alles tussen ons en God reg is – vir ewig. God is nou verplig om vir ons voorspoed te gee. Intussen vergeet ons van die God wat ons verlos het en aan ons die gawes en vaardighede gegee het – en die geleenthede om te slaag. As ons God nie eer as ons suksesvol is nie, is ons soos die Kanaäniete in Moses se verhaal. Niks ontlok God se toorn soos ondankbaarheid vir sy genade nie.

 

image_pdfimage_print

You may also like...