Die kerk vandag (2)

image_pdfimage_print

 

It is not the mountain we conquer but ourselves. -Edmund Hillary

 

Die kerk vandag (2)

Daar het onlangs ‘n goeie boek van Jared C. Wilson – The Prodigal Church –  verskyn. [Prodigal = verkwistend, luuks, uitspattig] In hierdie boek kyk hy na die manier waarop ons vandag kerk “doen.” Ons gaan ‘n hele aantal blogs aan hierdie boek spandeer.

 

Die hele idee van baie gemeentes vandag is om die Christelike geloof vir mense aantreklik te maak. Die primêre doel van aanbidding is om soveel mense as moontlik in die kerkgebou te kry sodat hulle kan hoor wat die beteken om ‘n verhouding met Jesus Christus te hê. Dit help gelowiges om praktiese maniere om Jesus Christus te volg, te ondervind. Hulle glo dat hulle ook hierdeur ongelowiges sal trek as hulle sien dat die Christelike geloof wel relevant vir die alledaagse lewe is. Hierdie is edel doelwitte. Hulle wil daarmee die ondervindig so gemaklik en verstaanbaar as moontlik maak vir diegene vir wie die kerk vreemd is – mense wat nie die taal van die Bybel ken nie. Elke struikelblok behalwe die kruis moet tussen die verlorene en Jesus Christus verwyder word.

 

Die probleem is dat met verloop van tyd die boodskap van die kruis verlore gaan ten spyte van goeie bedoelings. Dit gaan meer oor ons persoonlike sukses as oor Jesus Christus se oorwinning. Hierdie boodskappe is aantreklik, maar dit dra die boodskap oor dat dit meer oor onsself – selfverbetering – gaan.

 

Die dominante boodskap in hierdie gemeentes is dat Jesus Christus gekom het om die lewe vir ons gemakliker en beter te maak. Sy onderrig sal ons help om te slaag. Hierdie kerke sukkel om oor sonde te praat – sonde word ‘n probleem of ‘n gebrokenheid of baggasie genoem. Hulle sê nie vir ons wat sonde werklik is nie, want daar moet eerder op die meer positiewe dinge gefokus word. Hierdie is mos nie Jesus Christus se volle boodskap nie en tog word hierdie kerke net voller en voller.

 

Wat daarvan as persepsie nie die werklikheid is nie? Wat daarvan as getalle nie die volle verhaal vertel nie? Die probleem is dat persepsies dikwels ons werklikheid is. Ons glo dat groot kerke die antwoord is – dit is die norm. Hulle kry dan die meeste van die mediadekking. Tog is die gemiddelde groote van gemeentes in die VSA 75. Net 2,5% van gemeentes het meer as 1 000 gereelde kerkbywoners.

 

Wat daarvan as ons nie diegene bereik wat ons dink ons bereik nie? Daarna kyk ons volgende keer.

 

image_pdfimage_print