Die Skepping en Sondeval

image_pdfimage_print

 

“It’s not that I’m so smart, it’s just that I stay with problems longer.” – Einstein

 

Die Skepping en Sondeval

Genesis i – 3 bevat die eerste twee tonele van die storie van die Bybel – die skepping en sondeval. Die tafel is nou gedek vir die res van die storie. Hierdie eerste twee tonele is aan ons goed bekend, maar ons moet seker maak dat ons sekere belangrike dinge raaksien.

  1. Die belangrikste probleem in hierdie eerste drie hoofstukke is die vervreemding van die mens van God. Daar is geweldige gevolge hiervan: die mens se verhouding met God, sy medemens en die natuur is verbreek. Al hierdie tragedies – die vervreemding van die mens van sy medemens en die wêreld – is simptome van ‘n onderliggende probleem: die vervreemding van die mens van God. Dit was Adam se besluit om teen God in opstand te kom wat die res veroorsaak het. Omdat jy na jou vrou geluister het en geëet het van die boom … is die aarde deur jou toedoen vervloek (Genesis 3:17)
  2. Die hoop op verlossing is nie vir Adam om te werk om die wêreld tot sy goeie toestand te laat terugkeer nie. Die antwoord is dat God deur ‘n Middelaar verlossing sal bring. Die eerste goeie nuus kry ons reeds in Genesis 3:15. Daar belowe God vir Satan dat die vrou se nageslag sy kop sal vermorsel en jy sal hom in die hakskeen byt. Hierdie is ‘n beskrywing van Jesus Christus se oorwinning oor die Satan. Aan die kruis vermorsel Christus Satan se kop. Adam se eerste opdrag was om die tuin te bewaar en te bewerk, maar daarin misluk hy. Die taak om die wêreld te herstel en die ramp op te los, is dié van die vrou se nageslag – Jesus Christus.
  3. Die temas van vervreemding van God en verlossing deur ‘n Middelaar staan sentraal in die storielyn van die Bybel. Die hele Bybel is die storie van hoe ‘n genadige God, wat ook regverdig is, optree om sondige mense in sy teenwoordigheid en guns terug te bring.

 

 

image_pdfimage_print