Ek is bang

image_pdfimage_print

 

The shadow of the cross looms over the manger. When you understand that, you understand Christmas. —John MacArthur

 

Ek is bang

Die lewe is vol onsekerhede. As ons dit toelaat, is daar baie dinge waaroor ons ons kan bekommer – ons werk, gesin, finansies, ons huwelik, ons gesondheid, ens. Baie van ons leef ‘n leefstyl van angs – angs loop gedurig saam met ons. Hierdie angs steel ons vrede en tevredenheid. As ons nie leer om dit te hanteer nie, kan Satan ‘n vastrapplek in ons lewens kry. Hy sal nog meer angstige gedagtes in ons denke plant. Ons eindig met ‘n eindelose siklus van bekommernis. Dit mag later ons gesondheid nadelig beïnvloed.

 

Dit is nie wat God vir sy kinders wil hê nie. Hy wil hê dat ons in vrede en tevrede moet lewe. Paulus skryf aan die Filippense: Ek het geleer om my in alle omstandighede te behelp (4:11) In vers 13 sê hy: Ek is nou tot alles in staat deur Hom wat my krag gee. As ons vertroue in Christus kry, sal ons omstandigede ons nie beïnvloed nie.

 

Wat is die wortels van angs wat ons so bekommerd maak?

  1. Die eerste wortel is vrees en ons oorwin dit deur geloof in God se woord.

Vrees is dikwels die eerste reaksie op omstandighede wat spanning veroorsaak. Ons is onseker oor hoe om die huidige situasie te hanteer; ons is bekommers oor die toekoms. Maak nie saak wat die oorsaak van ons vrees is nie, die  probleem is ons fokus. Ons moet God se woord as raamwerk vir elke situasie gebruik.

 

Ons omstandighede mag hopeloss lyk. Onthou dan: Alles wat vooraf in die Skrif opgeteken is, is tog opgeteken om ons te leer sodat ons deur standvastigheid en bemoediging wat die Skrif ons gee, vol hoop kan wees (Romeine 15:4). Daar was ‘n geleentheid waar die dissipels met iets wat vir hulle onmoontlik gelyk het, gekonfronteer is. Jesus sê vir hulle: Vir mense is dit onmoontlik, maar vir God is alles moontlik (Matteus 19:26). In die Bybel kry ons baie voorbeelde om vir ons te wys dat God groter is as enige probleem wat ons mag teenkom.

 

  1. Die tweede wortel van ons angs is twyfel en die sleutel om twyfel te oorwin is vertroue in God se weë.

Ons erken God se mag, maar soms lyk dit vir ons of Hy niks aan ons probleem doen nie. Ons wil hê dat Hy moet spring die eerste keer as ons Hom aanroep – en dan moet Hy doen wat ons vra!

Maar die Spreuke-skrywer leer vir ons: Vertrou volkome op die Here en moenie op jou eie insigte staat maak nie. Ken Hom in alles wat jy doen en Hy sal jou die regte pad laat loop (3:5 – 6). Hy het ons lief – meer as wat ons ooit sal weet.

 

  1. Die derde wortel van angs is beheer en ons oorwin dir deur ons aan God se wil oor te gee.

As dinge nie reg verloop nie, voel ons dinge is buite beheer. Maar dan moet ons onthou: Die Here het sy troon in die hemel gevestig, sy heerskappy strek oor alles en almal (Psalm 103:19). Dit sluit elke besonderheidjie van my lewe in. As ons in sy liefde glo en ons aan sy wil oorgee, kom tevredenheid, want ons weet ons is veilig in sy hande – maak nie saak van die omstandighede om ons nie.

 

Vrede en tevredenheid kan ‘n werklikheid in ons lewens word. Dit het niks met ons omstandighede, maar alles met God te doen

En die vrede van God wat alle verstand te bowe gaan, sal oor julle harte en gedagtes die wag hou in Christus Jesus (Filippense 4:7).

 

 

image_pdfimage_print