Gebed – wees natuurlik

image_pdfimage_print

Tomorrow I plan to work, work, from early until late. In fact I have so much to do that I shall spend the first three hours in prayer. —Martin Luther

 

Gebed – wees natuurlik

Dit lyk asof sommge gelowiges glo dat as hulle God in gebed nader hulle moet verander – veral in die teenwoordigheid van ander – so asof God hulle nie sal hoor as hulle hul natuurlike self is nie. Met deernis het Jesus sy dissipels geleer om te bid – eenvoudig, nederig, vol vertroue, volgens God se woord en tot verheerliking van God.

 

Ons kan Jesus se onderrig in enkele beginsels opsom:

  • Moenie haas nie; stilte is nie verkeerd nie.

Dit is nie nodig om elke sekonde van die tyd te vul nie. God kan stilte hanteer; God het tyd om te luister. Ons hoef nie soos afslaers te praat nie. God ken ons harte; moenie bang wees vir stiltes nie. Dalk is dit wat God wil gebruik om met ons te praat.

 

  • Bid tot God as Vader, Seun en Heilige Gees

God is ‘n Drie-eenheid. Ons sukkel om dit te verklaar. Daarom aanbid en pleit ons by die Vader, die Seun en die Heilige Gees. Soms raak ons deurmekaar, maar God sien verder as ons gebroke gebede.

 

  • Gebruik normale taal

Ons glo dikwels dat as ons met God praat ons groot woorde moet gebruik – en sodra ons klaar gebid het, praat ons weer in gewone taal. As ons bid is dit nie nodig om te praat soos iemand uit die ou tyd, omdat dit meer geestelik en eerbiedig sou wees nie. gebruik normale taal – wees jouself.

 

  • Gebruik ‘n normale stemtoon

Natuurlik moet ons met al ons emosies bid, maar dit moet eg wees. Dit is nie nodig om jou stemtoon te verander of emosies te vervaardig nie. God ken ons harte beter as wat ons onsself ken.

 

  • Kort en eenvoudig

Ons gebede kan kort en steeds gelowig wees. God luister nie aandagtiger na ons gebede net omdat dit lank is nie. Gebed is nie ‘n bank waar die aantal woorde ‘n belegging verteenwoordig nie. Toe Jesus sy dissipels geleer het hoe om te bid, het Hy vir hulle ‘n kort gebed geleer. Hy wys vir hulle dat om God te verheerlik en ander op te bou noodsaaklike aspekte van gebed is.

 

Dit is nooit te laat om jouself te wees nie. God soek vir ‘n verhouding met ons. Gebed begin met die feit dat God ons as sy kinders aangeneem het. Daarom leer Hy ons om met: Ons Vader, te begin. Gebed is een van die geestelikste dinge wat ons kan doen – ons hoef dit nie nog geesteliker te maak deur iets by te voeg om dit te oor-vergeestelik nie. Ons kan kom as dankbare kinders nader omdat ons verlos is deur God wat ons liefhet en ons hoor.

 

 

image_pdfimage_print