Geloof en werk

image_pdfimage_print

 

The frightening thing is that, to enter hell, all one has to do is nothing. —Jared Wilson

 

Geloof en werk

Die kerk is die plek waar die ware werk gebeur. Ons verwag lidmate moet lang ure in die kerkgebou spandeer. Hierdie siening is verkeerd.  Die gevolg is dat baie mense voel dat die enigste regverdiging vir hulle werk is die inkomste wat hulle daaruit kry.

 

Wat belangriker is, is dat die kerk lidmate moet help en toerus om werk-spesifieke sake te hanteer. Maar studies (Kingdom Calling van Amy Sherman onder andere) toon dat daar geen verskil tussen werkers wat Christene is en werkers wat nie-Christene is se werk is nie. In ‘n sekere sin is dit natuurlik reg. Die taak van ‘n werktuigkundige is tog om die kar reg te maak. Maar tog behoort die evangelie die manier waarop ‘n Christen werk, te verander van binne na buite. Hoe?

 

  1. Geloof gee aan jou ‘n innerlike grondslag waarsonder werk jou kan vernietig

Daar is twee potensieel vernietigende resultate van ons werk:

  • Ons kan slaag waarna ons sukses na ons kop toe gaan. Ons glo dat ons vaardigheid in een gebied beteken dat ons op alle gebeiede kundig is. Ons kyk neer op ander.
  • Ons kan misluk en vernietig word.

Hoekom gebeur dit? Sonder die evangelie is ons werk ons identiteit. Die evangelie bevry ons hiervan.

 

  1. Geloof gee vir ons ‘n konsep van die waarde en waardigheid van alle werk waarsonder werk jou sal verveel

In die verlede is werk dikwels as ‘n noodsaaklike euwel gesien. Die evangelie, daarenteen, beklemtoon die waardigheid van alle soorte werk. Martin Luther het gesê dat as God vir ons melk voorsien, gebruik Hy die vrou wat die koeie melk. Sy is dan besig om God se werk te doen. Dieselfde geld vir enigeen wat ander dien – maak nie saak hoe klein nie.

 

  1. Geloof gee aan ons ‘n morele kompas waarsonder werk ons korrup sal maak

Die evangelie leer vir ons dat daar wel so iets soos morele standaarde is. Ons is mededingend, maar nie genadeloos nie; Ons vermeerder ons rykdom, maar nie sonder opregte diens aan ander nie. Christene gaan verder as die wet van werk – ons probeer Christus modelleer.

 

  1. Geloof gee vir ons ‘n nuwe wêreld- en lewensiening wat die karakter van jou werk vorm, waarsonder die werk jou kan bemeester

Ons hoor dat ons ons geloof en ons werkplek kan skei. Baie beroepe vereis ‘n diep verstaan van die menslike natuur. Dit is iets wat ons net in die Skrif kan kry. Hoe voed ons ons kinders op? Hoe besluit ons wat is reg? Sonder ‘n Bybelse agtergrond kan ons nie hierdie sake ordentlik deurdink nie.

 

  1. Geloof gee vir ons hoop in die frustrasie van werk waarsonder jou werk jou kan plat druk

Die evangelie verseker ons dat daar iets meer as ons werk is. Ons sal nooit alles wat ons wil in hierdie lewe bereik nie. Maar daar is ‘n nuwe hemel en ‘n nuwe aarde op pad.

 

Werk buite die kerk is belangrik – net so belangrik soos werk in die kerk.

 

 

image_pdfimage_print