Genesing

image_pdfimage_print

Genesing – Francois Malan

Tershia vra:

Ek sal graag wil lees oor genesing. Moet ons bid vir genesing vir iemand of buig ons voor die Heer in genade en vra HOM, die Soewereine God om SY wil te laat geskied? Hoe weet ons dat wat ons met ons klein menslike verstand van God vra BINNE Sy wil is en of dit wat NOU sleg of nie aangenaam is nie deel uitmaak van n groter plan vir ons?

Antwoord

Prof Francois Malan antwoord:

Jakobus 5:13-16 bespreek in ‘n sekere sin die vraag.

Vers 13 begin met iemand in die gemeente wat swaarkry. Die Griekse woord van die oorspronklike teks verwys na fisiese pyn, ‘n probleem van die liggaam, ‘n ellendige gevoel, na lyding wat voortduur. So ‘n gelowige moet tot die Here bid daaroor (in 5:10-11 het hy reeds verwys na die profete wat in die Naam van die Here gepraat het in hulle lyding en hoe hulle volhard het om met God te praat, met Job as ‘n voorbeeld). Maar ons moet nie net wanneer ons in nood verkeer met die Here praat nie; wanneer ons bemoedig word of bemoedig is en daarom bly is, moet ons voortgaan om met God te praat, om Hom voortdurend te dank en te loof, sê vers 13. So  moet ons lewe met ons gedagtes gerig op God.

‘n Volgende moontlikheid vir ‘n gelowige word in vers 14 uitgespel, vir iemand wat siek is en daarom verswak is, met ander woorde iemand wat ernstig siek is. So ‘n gelowige kan die ouderlinge as verteenwoordigers van die gemeente laat roep om in gebed met God te praat vir hom/haar; om so iemand met olie te salf in die Naam van die Here. Olie was in die antieke tyd gebruik as medisyne (vgl. Lukas 10:34), maar was ook ‘n teken van die werking van God. Die Here kan gevra word om die medisyne te gebruik in die heling van die persoon, maar die salwing is ook ‘n teken dat op die Here vertrou word vir die genesing (Markus 6:13).

Vers 15 sê dat die gebed van die gelowige, die gebede van gelowiges wat op die Here vertrou vir genesing, kan of sal selfs die ernstige sieke genees. As hy/sy moontlik sonde gedoen het deur teen die wil en woord van die Here op te tree het, sal die Here dit ook vergewe (Romeine 2:4 sê: God is ryk in goedheid, verdraagsaamheid en geduld…Besef jy nie dat God jou deur sy goedheid tot bekering wil lei nie?).

Vers 16 roep ons juis op om ons sondes eerlik teenoor mekaar te bely en vir mekaar te bid, vir mekaar by die Here in te tree, sodat Hy ons gesond kan maak.

Letterlik staan daar in 16b: groot krag word bewerk deur die gebed van die regverdige (NAV gelowige). Die regverdige verwys na ‘n persoon wat in die regte verhouding tot God lewe, deurdat hy/sy aan Jesus Christus verbind is, deur geloof wat die Heilige Gees in ons bewerk deurdat Hy ons oortuig dat Jesus, wat aan die kruis gesterf het, God is wat, uit liefde vir ons, self die straf gedra het vir ons sonde teen Hom, en dat Jesus opgestaan het om as die Here van ons lewe met liefde oor ons te regeer.

Deur die Heilige Gees het God self in ons kom woon (Romeine 8:9-17). Die Gees verbind ons aan die Seun van God, sodat ons saam met Hom kinders van God is, wat deel het aan Christus se lyding en aan sy heerlikheid.

Terwyl die hele skepping sug omdat alles vergaan as God se straf op die mens se sonde (Rom 8:19-22), en ons mense ook sug onder lyding en dood (8:23-25), sug die Gees van God saam met ons (8:26). Maar ons lewe in die verwagting van God se verlossing en die Gees tree vir ons in by God, ook in ons swak gebede wat nie weet hoe en wat ons moet bid nie (8:26).

Maar daarvan kan ons seker wees: God het ons lief, Hy het ons verhouding met Hom reggestel deur Christus se offer aan die kruis. Hy is vír ons, en niks kan ons skei van die liefde van God wat daar is in Christus Jesus ons Here nie, selfs nie siekte of die dood nie (Rom. 8:31-39).

1 Johannes 5:14,15 sê: En nou kan ons met vrymoedigheid na God gaan, omdat Hy ons gebede verhoor as ons enigiets volgens sy wil vra. En aangesien ons weet dat Hy ons gebede verhoor as ons iets só vra, weet ons ook dat ons kry wat ons van Hom vra.

 

Skrywer: Prof Francois Malan

image_pdfimage_print

You may also like...