Hoe hanteer ek lyding? (8)

image_pdfimage_print

Do not let your happiness depend on something you may lose…only (upon) the Beloved who will never pass away. —C.S. Lewis

Hoe hanteer ek lyding? (8)

Lyding is sekerlik een van die ernstigste probleme waarmee ‘n Christen gekonfronteer word. Hoe kan ‘n liefdevolle God lyding toelaat. Ek gaan ‘n hele aantal blogs hieraan wy. In die proses gaan ek onder andere van Tullian Tchividjian (Billy Graham se kleinseun) se boek Glorious Ruin (2012) gebruik maak.

Jy weet tog

As daar iemand is wat baie verloor het, was dit Job. Maar Job plaas ook ons deugde in perspektief. Job het ‘n goeie lewe gelei. Luister na God se getuigskrif: Sy gelyke kry jy nie op aarde nie: hy is vroom en opreg, hy dien My en vermy die kwaad (1:8).

Ons vra nie waar is God as die son skyn nie – ons sê Hy is teenwoordig wanneer goeie dinge met ons gebeur. Dit is reg. Sodra dinge begin skeefloop, is ons nie meer so seker dat God oppermagtig of goed is nie. Tydens die 30 hoofstuk klaaglied lyk dit asof God terugsit en luister as Job en sy vriende ‘n antwoord soek. Hoekom? As God werklik daar is, hoekom sê Hy nie iets nie? Job verstaan nie wat aan die gang is nie en hy soek ‘n antwoord by God. As hy maar net kan verstaan wat God besig is om te doen. Ons moet egter besef dat verduidelikings ‘n plaasvervanger vir vertroue is. Ons kan nie die kruis verstaan voordat ons op ons knieë is nie.

Sê nou maar net dat God vir Job die verduideliking gegee het wat hy gesoek het. Waar sou Job sy geloof en vertroue geplaas het? Dit is die sleutel tot God se stilswye: Hy wou gehad het dat Job Hom, ten spyte van alles, moes vertrou het. God besef dat dit die enigste manier was waarop Job sy donker ure sou oorleef. God stel in iets belang wat kragtiger is as enige verduideliking. Hy stel belang in geloof. Dit is dus geen verrassing dat toe God uiteindelik sy stilte verbreek het Hy nie sy optrede verduidelik het nie. Presies die teenoorgestelde gebeur: Toe het die Here Job aangespreek uit ‘n stormwind uit: “Wie is dit wat besig is om my bedoelings te dwarsboom met woorde wat getuig dat hy geen insig het nie? Maak jou reg vir die stryd: Ek sal vra, antwoord jy My. Waar was jy toe Ek die aarde se fondamente gelê het?  Praat as jy die antwoord het. Wie het die aarde afgemeet? Weet jy dit? (38:1 – 5). God vra vir Job ‘n aantal vrae, want Hy wou vir Job wys hoe klein en magteloos hy eintlik is. God stel Job vry van die tronk van hoekom. Hy stel Job van homself vry. Eers as ons aan die einde van onsself kom, kom ons by die begin van God. Ons lees dikwels in die Bybel dat eers as ons desperaat is, kom verlossing – hartseer voor heerlikheid; die kruis voor die kroon. Magteloosheid is die begin van vryheid.

Die boodskap van die kruis van Christus is wel onsin vir dié wat verlore gaan, maar vir ons wat gered word, is dit die krag van God (1 Korintiërs 1:18).

image_pdfimage_print

You may also like...