Hoe oorwin ek Satan se versoekings?

image_pdfimage_print

 

It is difficult to express how ingenious almost all men are in counterfeiting a love which they do not really possess (Calvyn).

 

Hoe oorwin ek Satan se versoekings?

Geen generaal sal die oorlog ingaan sonder ‘n plan nie. Hy ken sy sterk- en swakpunte, sy taktiek en veral sy vyand. As hy dit nie doen nie, sal selfs sy beste bedoelings nie keer dat hy vernietig word nie. As ons teen versoekings veg, glo ons dat goeie bedoelings voldoende is. Maar as Satan kom, val ons gou weer terug in ons ou sondige gewoontes. Ons is verbaas oor hoe min weerstand ons gebied het.

 

Solank as wat ons leef, sal ons met versoekings te doen kry. En ons gaan struikel. Ons moenie ons hande in die lug gooi en oorgee nie. As ons iets van Satan se taktiek weet, kan ons met vertroue optree as hy toeslaan.

 

  1. Satan sit vraagtekens in jou lewe waar God punte geplaas het

Toe Satan vir Jesus versoek het, begin hy met: As U die Seun van God is … (Matteus 4:3). Net ‘n paar verse voor dit is Jesus gedoop en God verklaar uit die hemel: Dit is my geliefde Seun. Oor Hom verheug Ek My (Matteus 3:17). Satan begin selde met leuens – hy begin met gevaarlike vrae. Hy neem wat God verklaar het en laat ons daaraan twyfel. Hy plaas vraagtekens in jou lewe waar God punte geplaas het.

 

Dikwels gaan hy verder en bevraagteken nie net God se waarheid nie, maar ontken dit. Satan vra vir Eva: Het God waarlik gesê julle mag van geen boom in die tuin eet nie (Genesis 3). Hy oortuig hulle dat God nie hulle beste belange op die hart dra nie. Die laaste ding wat Satan wil hê, is dat ons oor God se woord moet dink. Sy vrae is nie om ‘n gesprek te open nie, maar om ons aandag af te trek.

 

  1. Ons oorwin Satan se versoekings deur die beloftes van God aan ons in die evangelie te ken

As Satan se belangrikste aanvalstrategie is om ons aandag van God se woord af te trek, is die primêre manier om Satan se versoekings te oorwin deur ons in God se woord te verdiep. Is dit waar? Baie mense glo as hulle na Jesus se versoeking kyk, is die manier om Satan te oorwin deur meer van God se woord te weet as wat hy weet. Daar is net een probleem hiermee: Satan ken meer Bybelverse as wat ons ken. Hy oefen al eeue lank.

 

Daar is iets spesifiek oor God se woord  wat elke vers wat Hy aanhaal rugsteun. Selfs Satan kan dit nie erken nie – sy identiteit is in sy Vader geleë. Hy is seker in die wete wie Hy voor God is. Satan het probeer om Jesus te oortuig om God se plan en sy teenwoordigheid te bevraagteken. As Jesus kon twyfel aan God se goedheid, sal die res in plek val.

 

Dit is ons belangrikste versoeking: om ons identiteit in iets anders as God se verklaring van wie Jesus Christus is, te plaas. Ons baklei nie teen Satan deur iets wat ons doen nie, maar deur iets wat Jesus Christus gedoen het. Hy het Satan se leuens oorwin toe ons nie kon nie. Ons oorwin die Satan deur te vertrou op die werk wat Christus afgehandel het en toe te laat dat die Gees versoekings oorwin deur ons.

 

Satan wil hê dat ons ons identiteit moet bou op hoe ons leef. Hy wil ons aandag aftrek van die evangelie dat Christus Homself as plaasvervanger vir ons aangebied het. Hy het reeds alles gedoen wat nodig is vir ons verlossing. Ons meet God se deernis deur die kruis; ons meet God se krag deur die opstanding. Dan kan ons vol vertroue soos Martin Luther sê:

“The prince of darkness grim, we tremble not for him!

One little word [the word of the gospel!] shall fell him.”

 

 

 

 

image_pdfimage_print