Interpersoonlike Kommunikasievaardighede

image_pdfimage_print

The voices of childhood echo throughout life. The first learned is generally the last forgotten. —C.H. Spurgeon 

Interpersoonlike Kommunikasievaardighede

Wie antwoord voor hy die vraag gehoor het, is dwaas en kom in die skande (Spreuke 18:13).

In sy bekende gebed vra Franciskus van Assisi dat God hom moet help om eers te verstaan en dan verstaan te word. Hierdie is die sleutel tot doeltreffende interpersoonlike kommunikasie. Eintlik het sie Spreuke-skrywer reeds lank voor Franciskus dieselfde raad gegee. Vroeër in die hoofstuk evalueer die skrywer die persoon wat eerder praat as luister: Die dwaas stel nie belang in insig nie, hy wil net sy eie opinie bekend maak (18:2).

 

Geen leier wat nie goed kan kommunikeer, kan ‘n doeltreffende leier wees nie. Leiers spandeer baie tyd om hulle vaardighede op te knap – vaardighede soos beplanning, tydbestuur en openbare redevoering. Maar wat van die vaardigheid van luister? Goeie leiers sal baie aandag hieraan gee.

Saam met luister moet leiers die vermoë ontwikkel om hulle op ‘n manier uit te druk wat nie ander seermaak nie. Praat sonder om te dink, kan soos dolksteke wees; wyse mense bring genesing met wat hulle sê (Spreuke 12:18). Goeie leiers dink voor hulle praat en in die proses kies hulle woorde wat opbou en nie vernietig nie. ‘n Sagte antwoord laat woede bedaar; ‘n krenkende woord laat woede ontvlam (Spreuke 15:1).

Jou vermoë om te kommunikeer sal of vertroue of wantroue, of vertroue of vrees uitlok. Dit sal tot ‘n groot mate bepaal hoe gretig mense is om jou te volg. Maar doeltreffende kommunikasie is meer as net praat en luister. Ware kommunikasie vind plaas as mense mekaar verstaan. Luister net wat sê die Here vir Jesaja: Julle sal hoor en hoor en tog sal julle niks verstaan nie, en kyk en kyk en niks sien nie (6:9). Luister wat lei na verstaan is een van die leier se doeltreffendste kommunikasiestrategieë.

image_pdfimage_print