Toepassing in preke

image_pdfimage_print

 

 “We tend to use prayer as a last resort, but God wants it to be our first line of defense. We pray when there’s nothing else we can do, but God wants us to pray before we do anything at all.” –  Oswald Chambers

 

Toepassing in preke

Hoekom preek leraars? Sommige glo dit is om God se woord te verduidelik of om die teks te interpreteer of om mense te help om God se woord te verstaan. Dit is reg, maar nie voldoende nie. Paulus gee vir ons God  se doel in Efesiërs 4:11 – 13: En dit is die ‘gawes” wat Hy “gegee het”: apostels, profete, evangeliste, en herders en leraars. Sy doel daarmee was om die gelowiges toe te rus vir hulle diens en vir die opbou van die liggaam van Christus. So sal ons uiteindelik almal kom tot die werklike eenheid in ons geloof en in ons kennis van die Seun van God. Dan sal ons, sy kerk, soos ‘n volgroeide mens wees, so volmaak en volwasse soos Christus.

 

Hoekom gee God apostels, profete, evangeliste en herders en leraars? Om mense te help om meer soos Christus te word. Hoe gebeur dit? Deur toepassing. Die enigste manier waardeur lewens verander word, is deur die toepassing van God se woord. Doen ons dit nie, loop mense die kerkgebou in en daarna weer uit – onveranderd. Nou kry ons Christene wat niks anders as mense van die wêreld optree nie. God belowe in Jesaja 55:11: So sal die woord wat uit my mond kom, ook wees: dit sal nie onverrigter sake na My toe terugkeer nie, maar dit sal doen wat Ek gedoen wil hê en tot stand bring waarvoor Ek dit gestuur het.

 

As die woord onverrigter sake terugkeer, lê die probleem nie by die boodskap nie. Dit is die manier waarop dit gekommunikeer word. Hoekom kry ons nie meer toepassing nie?

  • Ons aanvaar dat mense self dit sal doen.
  • Ons laat dit oor aan die Heilige Gees. Maar jy is die instrument van die Heilige Gees. Die Heilige Gees praat deur jou.
  • Persoonlike toepassing maak mense ongemaklik. Ons het dit nog nie in ons eie lewens toegepas nie.
  • Dit vereis meer tyd in voorbereiding.
  • Ons is bang ons word gesien as simplisties.
  • Ons besef nie die belang van toepassing nie.

 

Toepassing antwoord twee vrae:

  • Hoekom is dit belangrik?
  • Wat nou vorentoe?

 

image_pdfimage_print