Die Psalms – ‘n herlewing?

image_pdfimage_print

 

We have to remind ourselves constantly that we are not saviours. We are simply a tiny sign, among thousands of others, that love is possible, that the world is not condemned to a struggle between oppressors and oppressed, that class and racial warfare is not inevitable – Jean Vanier

 

Die Psalms – ‘n herlewing?

Duisende nuwe Christelike liedere kom elke jaar by, maar tog lyk dit asof die Psalms op sommige plekke ‘n herlewing belewe. Hoekom? Waarskynlik as gevolg van hulle terapeutiese waarde. In ‘n dag waar baie gelowiges se emosies maar deurmekaar is, ontdek hulle dat die psalms kragtig tot hulle emosionele lewens praat.

  1. Die Psalms balanseer God se openbaring en die mens se emosies

Baie nuwe Christelike liedere roer ons emosioneel, maar hulle teologiese inhoud is maar min. Die hart is betrokke, maar nie die denke nie. In oorreaksie hierop het ander liedere gekomponeer wat vol teologiese feite is, maar nie die sanger se gevoelens betrek nie. Hulle is soos preke wat ons sing. In die psalms kry ons ‘n balans tussen teologie en lofprysing. Herhaaldelik kry ons “Loof die Here vir …” gevolg deur redes en motivering vir hierdie lof. God word verklaar en bespreek, maar altyd met die doel om ons harte aan te roer en om interaksie met Hom te hê deur sy selfopenbaring.

 

  1. Die Psalms is ‘n uitdrukking van die volle reeks van menslike emosies

Die psalms bevat ‘n overgelykbare mengsel van verskillende emosies: hartseer en blydskap; twyfel en vertroue; eensaamheid en gemeenskap; wanhoop en hoop; vrees en moed; klagte en lof; ens. Calvyn verwys na die psalms as “’n anatomie van alle dele van die siel.” Hy sê daar is geen emosie waarvan iemand bewus kan wees wat nie verteenwoordig word soos in ‘n spieël nie.

 

  1. Die Psalms skilder ‘n realistiese beeld van Christelike emosies

Die psalms skilder nie die Christelike lewe as die een oorwinning na die ander nie. Baie van die huidige aanbidding is positief, maar dit mag verskil van die Christen se ondervindings die res van die week. Dit mag lei tot sinisisme en onsekerheid. In die psalms kry ons eerlikheid. Die sterk uitdrukkings van die werklikheid mag ons aanvanklik skok, maar ons is verlig om mense te kry wat soos ons voel en dink in hulle daaglikse lewe

 

  1. Die Pslams is ‘n welkome uitlaat vir ons pynlike emosies

Het jy al van versekering gesing terwyl jy twyfel? Het jy al van vreugde gesing terwyl jy terneergedruk is? Aaklig. Hoekom kan ek nie sing wat ek werklik voel nie? Met die psalms kan jy. Sommige laat ons toe om twyfel, selfs wanhoop, uit te druk (byvoorbeeld Psalm 88); sommige laat ons toe om ons stryd met voorsiening uit te druk (voorbeeld Psalm 73); sommige help ons om ons stryd met depressie te verduidelik (Voorbeeld Psalm 42).

 

Die psalms open die drukklep van ons harte en sê vir ons hoe om ons pynlike emosies te artikuleer. Ons hoef hulle nie te ontken of net vir onsself te hou nie. God gee aan ons liedere om hulle te erken en om aan hulle uitlating te gee.

 

  1. Die Psalms vra vir die transformasie van ons emosies

Die psalms laat ons nie net toe om ons emosies uit te spreek nie, maar vra ook vir hulle transformasie. Ons hoef nie in ons emosies rond te rol nie, maar ons word gewys hoe om van vrees na moed, van hartseer na vreugde, van kwaadwees na vrede, van wanhoop na hoop te beweeg. Die pynlike beginpunt is ‘n werklikheid, maar dit is net die beginpunt. Die eindpunt is emosionele heling. Met behulp van die psalms se leiding moet ons na die eindpunt beweeg.

 

  1. Die Psalms roep ons op na simpatieke emosies

Hoekom sing van hartseer as ek gelukkig is? Waarom sing van vreugde as ek depressief is? As God ons verlos, begin ons verder as onsself kyk en ek besef dat al voel ek nie hierdie dinge nie, is daar ander wat dit wel voel. Die psalms wil hê dat ek moet huil met dié wat huil, dat ek moet bly wees met dié wat bly is al voel ek presies die teenoorgestelde. Die psalms herinner my aan die emosionele diversiteit in die liggaam van Christus en nooi my uit om die swaarky en suksesse van ander te deel.

 

  1. Die Psalms voorsien ‘n emosionele stimulus vir ‘n lewe van geregtigheid

Ons het na die emosionele betrokkenheid en stimulus van die psalms gekyk, maar die psalms gebruik die emosionele energie wat uit hulle kom om praktiese gehoorsaamheid te stimuleer. Kyk net na die aantal wysheidspsalms versprei deur die psalms. Hulle wys die pad van gehoorsaamheid vir die aanbidder vol energie. Emosionele transformasie moet lei na lewenstransformasie.
Miskien is dit weer tyd om na die psalms te kyk.

image_pdfimage_print