Ek voel skuldig

image_pdfimage_print

I believe the greatest gift I can conceive of having from anyone is to be seen, heard, understood, and touched by them. The greatest gift I can give is to see, hear, understand, and touch another person. -Virginia Satir, psigoterapeut

 

Ek voel skuldig

Skuld is nie net ‘n gevoel of ‘n sielkundige toestand nie, alhoewel dit een kan wees en word. Maar dit is ‘n wetlike status. As die regter of jurie sê Skuldig, verwys hy nie na die gevoelens van die beskuldigde nie. Hy spreek ‘n oordeel uit. Hy sê die beskuldigde is geoordeel en dat hy die oortreding gepleeg het. Hy is skuldig en sal dienooreenkomstig behandel word – maak nie saak wat hy “voel” nie.

 

Of mense skuldig voel of nie, is nie eintlik ter sprake nie. My gevoelens beïnvloed nie my skuld nie. In die evangelie verwys dit na my persoonlike status voor ‘n heilige God. Die evangelie hanteer ons objektiewe skuld. Dit is dan wanneer ons ons werklike status voor God besef. Op daardie stadium begin God ons gevoelens verander.

 

Die stories van hoe mense tot bekering kom verskil baie. Daar is een aspek wat ons altyd kry. Miskien het hulle aanvanklik geen skuldgevoelens gehad nie; hulle mag hulleself geregverdig het; hulle mag veilig gevoel het. Maar niemand kan hom teen God se ingrype verdedig nie. God skep dikwels ‘n gevoel van ongemak by mense. Nou word hulle bewus van hulle sonde en dan volg ‘n dieper gevoel: ek staan skuldig voor God. Dit is meer as net gevoelens.

 

Deur die Gees begin ons in Christus glo. Ons sien dat Hy die straf vir ons sondes gedra het; ons skuld is verwyder; ons is vergewe. Ons is nou vry van die skuld van sonde. Ons kan nou in die teenwoordigheid van God begin leef. Geen terapeut of psigiater kan jou van skuld verlos nie. Hy mag jou help om jou gevoelens oor vals skuld te verlig. Medisyne mag verligting bring, maar nie genees nie. Skuld is nie ‘n mediese toestand nie – dit is ‘n geestelike werklikheid.

 

Die boodskap van die evangelie is: God kan jou vergewe en Hy is gewillig om dit te doen. Maar eers moet jy by die plek kom waar jy sê: “Ek is skuldig.” Voordat ons nie ons sonde en skuld erken nie, sal ons nooit besef dat ons vergewe kan word nie. Die bande van skuld word verbreek. Dan besef ons dat die kern van die evangelie is dat God ons skuld op Hom in sy Seun Jesus Christus geneem het.

 

 

 

 

image_pdfimage_print