Hebreers 6:6 – As jy eers een keer afdwaal is dit verby?

image_pdfimage_print

Hebreers 6:6 – As jy eers een keer afdwaal is dit verby? – Kobus Kok

Kobus vra:

Kan iemand asb vir my Hebreërs 6 vers 6 verduidelik.

 

Antwoord

Prof Kobus Kok antwoord:

Hebreers 6:6 – As jy eers een keer afdwaal is dit verby?

Daar is sommige tekste in die Bybel wat baie gelowiges deurmekaar kan maak, en selfs kan laat twyfel. Soms word dit gebruik om ander mense mee te oordeel. Een so ‘n vers is Hebreërs 6:6 wat sê dat dit feitlik onmoontlik is vir mense wat afvallig geword het om weer terug te keer na God. Volgens Hebreërs gebeur daar twee dinge as iemand sou afdwaal:

  • Hulle kruisig Jesus weer ‘n keer, en maak ‘n bespotting van Jesus voor die ganse mensdom
  • Sulke mense is soos grond wat goeie reën/water ontvang het, maar dan dorings en dissels oplewer (Heb 6:8).

Om hierdie teksgedeelte te verstaan, moet ons ook die antieke skryfstyl en gebruik van sake soos hiperbole verduidelik. Ten einde hulle punt te maak, sou die Bybelse skrywers dikwels van oordrywing gebruik maak. So vertel een van die evangelies vir ons byvoorbeeld dat mens eerder jou oog moet uitsteek as dit jou laat sondig, of die hand wat verkeerde dinge doen, moet afkap. Uit die aard van die saak is dit hiperbolies gestel – met ander woorde, deur middel van oordrywing probeer die skrywer sy boodskap kommunikeer.

 

Dit is ook die geval in Heb 6:6. Ons maak dikwels foute, en draai dikwels weg van God. Maar dan weet ons ook dat God se genade ons dikwels weer terugroep tot gehoorsaamheid. Vat maar net vir Petrus wat vir Jesus koelbloedig verloën. Tog het hy tot insig en bekering gekom, en Jesus het hom die rots van die kerk gemaak.

 

Die punt van Hebreërs is dat ons alles in die stryd moet werp, om Paulus se woorde te gebruik, om goeie vrugte op te lewer. So sal ons bruikbare instrumente in God se hand wees (Heb 6:7). Die skrywer van Hebreërs roep ons op om te onthou dat ons geloof hoop inhou en dat ons moet volhard, selfs midde moeilike tye (6:11-12). 

 

Skrywer: Prof Kobus Kok

 

image_pdfimage_print

You may also like...