Opregtheid is meer as eerlik wees

image_pdfimage_print

 

God creates out of nothing. Wonderful you say. Yes, to be sure, but he does what is still more wonderful: He makes saints out of sinners – Soren Kierkegaard

 

Opregtheid is meer as eerlik wees

As ons na die jongmense luister, is een van die belangrikste dinge wat hulle van die kerk verwag opregtheid. Maar wat is opregtheid? Baie dinge word verkeerdelik beskou as opregtheid.  Een gedeelte wat opregtheid goed opsom is Efesiërs 4:22 – 24:

Hou dan op om te lewe soos julle vroeër gelewe het; breek met die ou, sondige mens in julle wat deur sondige begeertes verteer word. Julle gees en gedagtes moet nuut word’ lewe as nuwe mense wat as die beeld van God geskep is: lewe volkome volgens die wil van God en wees heilig.

 

‘n Opregte persoon is een wat in die openbaar (en privaat) die ou self uittrek en, deur God se genade, ‘n nuwe self aantrek.

 

Hierdie opregtheid word verskillend in verskillende mense uitgedruk, maar dit verheerlik altyd vir God. Maar hoe kan ons hierdie opregtheid besit. In Lukas 9:23 kry ons ‘n paar stappe:

As iemand agter My aan wil kom, moet hy homself verloën, elke dag sy kruis opneem en My volg.

 

  1. Wees kwesbaar

Moet hy homself verloën. Onder gelowiges bely jou verlede en ook jou huidige gebrokenheid. Erken dat jy nie 100% heel is nie – nie in jou geloof of leefwyse nie. Almal van ons het verlossing en vernuwing van ons lewens nodig – en ons moet dit aan ander kommunikeer

 

  1. Aanvaar die spanning

Elke dag sy kruis opneem. Nadat jy kwesbaar was oor jou gebrokenheid, kry jou pad na die kruis toe. Dit is emosioneel ongemaklik. Aanvaar dat die reis ‘n pynlike proses is. Werk saam met God as Hy verandering in jou lewe inisieer. Onthou alle ander gelowiges is ook besig met hierdie reis Jou reis in opregtheid begin by jou – aanvaar die spanning en moenie vir ander wag nie. God het nie gewag om vir jou genade te bewys nie. Hy het dit inisieer en jy het net ontvang. So is dit met opregtheid: jy gee dit weg, maak nie saak hoe dit ontvang word nie. Jy moet net reg reageer teenoor ander wat opreg is. Bly met hulle in hulle spanning; bemoedig hulle. Is jy bereid om jouself aan Christus en die kerk oor te gee? Hoe sal jy reageer as ander dit doen?

 

  1. Herstel met God se verhaal

My volg. Ontvang God se woord. Jesus se storie is joune – soos ‘n nuwe kledingstuk wat jou naaktheid bedek. Wat jy glo – die verhaal wat jy vir jouself vertel – is dit wat jou lewe sal bepaal. Wat is waar van Jesus? Wat is waar van die ander mense in die gemeente? Wat is die belang daarvan vir my lewe saam met ander. Dit is jou nuwe werklikheid.

 

Jesus is die standaard vir opregtheid Hy definieer wat dit beteken om ‘n mens te wees, om in sy gemeenskap liefde te ondervind en op ware geloof vir die wêreld aan te bied. Elke dag moet ons meer en meer van onsself laat gaan sodat Christus meer en meer in ons sigbaar kan word. As ons toelaat dat Jesus die leier van ons verhaal word en as ons Hom volg, verander Hy ons gebroke harte en lei ons na pragtige plekke.

 

image_pdfimage_print