Alle Paaie lei na Jesus: God Drie-enig in die Ou Testament (3)

image_pdfimage_print

Alle Paaie lei na Jesus: God Drie-enig in die Ou Testament (3) – Adrio König

10.4.3 Die “Ons” in Genesis 1:26

Daar is twee ander verwysings wat soms gebruik word. Die een is die “Ons” van Genesis 1:26. Indien hierdie “Ons” na die Drieeenheid verwys, sou ons natuurlik hier wel getuienis hê dat ons alreeds in die Ou Testament lees van ’n meervoudigheid van God. Vroeër was dit ’n taamlik algemene oortuiging dat die “Ons” inderdaad na die Drie-eenheid verwys. ’n Ander beskouing was dat God met engele in beraad gegaan het, en ’n derde dat dit ’n hoogheidsmeervoud is.

Die oortuiging dat dit na die Drie-eenheid verwys, word egter deur sterk besware gedruk. Daar is nie in die res van die Ou Testament enige getuienis wat die Jode oortuig het van enige  meervoudigheid in God nie. God is een, sy Naam is Here (Jahwe) (Deut 6:4). NLV gee vier moontlike vertalings van hierdie kernvers in die Ou Testament, en al vier beklemtoon dat die Here een is.

 

Ons moet onthou dat ons as Christene “in hindsight” na die Ou Testament kyk. Ons is klaar terég oortuig dat die een ware God uit drie goddelike Persone bestaan. Ons kry goeie gronde daarvoor in die Nuwe Testament. Maar dan neig ’n mens natuurlik daartoe om enige moontlike verwysing daarna in die Ou Testament aan te gryp.

 

Die gedagte dat God hier in beraad gaan met die engele is inderdaad ’n moontlikheid. Dit gebeur herhaaldelik in die Bybel dat God met die hemelwesens in gesprek en beraad gaan. Maar dit is tog vreemd dat Hy dan van “ons beeld” praat. Die mense is tog seker nie geskape as die beeld wat God en die engele gesamentlik het nie. Daarom is die betekenis van ’n hoogheidsmeervoud (pluralis maiestatis) die beste beskikbare oplossing. Ons kry dit dikwels by hooggeplaastes dat hulle aan kondig: “Ons het besluit dat … ”

 

AllePaaieLeinaJesusMense wonder dikwels oor verskeie aspekte van die Christelike geloof. Alle Paaie lei na Jesus (2010) deur prof Adrio König is ʼn baie nuttige naslaanwerk wat ʼn betrokke en uitdagende verduideliking bied van die die middelpunt van ons geloof: Jesus Christus.

Bybelkennis gaan gereeld gedeeltes uit hierdie bron publiseer. Ons dank aan prof König en CUM vir hierdie vergunning.

Vir meer inligting oor CUM, besoek gerus hulle webblad by www.cumuitgewers.co.za

 

 

 

Skrywer:  Prof Adrio König

image_pdfimage_print

You may also like...