Bybelverse wat verkeerd gebruik word: God laat alles ten goede meewerk.

image_pdfimage_print

“Suffering is part of the human condition, and it comes to us all. The key is how we react to it, either turning away from God in anger and bitterness or growing closer to Him in trust and confidence.” – Billy Graham

 Bybelverse wat verkeerd gebruik word: God laat alles ten goede meewerk.

Eric J. Bargerhuff het ‘n baie interessante boek – The Most Misused Verses in the Bible – geskryf. In hierdie reeks gaan ek onder andere van hierdie boek gebruik maak.

 Ons weet dat God alles ten goede laat meewerk vir dié wat Hom liefhet, dié wat volgens sy besluit geroep is (Romeine 8:28)

As ek sê God is goed, wat sê ek? God se hart is waar, sy liefde suiwer – ons sien dit in die goedheid en genade wat Hy in oorvloed gee: U goedheid en liefde sal my lewe lank by my bly en ek sal tuis wees in die huis van die Here tot in lengte van dae (Psalm 23:6)

Hierdie idee van God is goed, word in moeilike tye getoets – dan dink ons aan ons teks. Alles werk mee ten goede. Wat beteken dit? Beteken dit dat maak nie saak wat gebeur in die lewe nie alles tog reg sal uitwerk? Ongeneeslike kanker? Werk verloor? Is hierdie vers nou ‘n belofte wat nie nagekom word nie of is dit ‘n leuen? Of verstaan ons nie wat Paulus hier sê nie? Kom ons kyk na die konteks.

Paulus praat hier met gelowiges wat op Jesus Christus vir hulle verlossing vertrou het en die gawe van die inwonende Heilige Gees ontvang het. Ons het pas gelees dat God ons as sy kinders sal aanneem (8:23) en dat ons hoop het wat ons swaarkry in perspektief plaas. Paulus sê dat die lyding wat ons in hierdie lewe ondervind niks in vergelyking met die toekomstige heerlikheid wat op gelowiges wag, is nie. Ons en die skepping sug in die pyne van verwagting. Ons verlang na die tyd van Jesus Christus  se terugkeer. Tot daardie dag vertrou ons op die Heilige Gees – Die Gees staan ons ook in ons swakheid by (8:26). Die Heilige Gees pleit volgens die wil van God vir die gelowiges.

Al weet ons nie altyd hoe om ons alledaagse swaarkry te interpreteer nie – selfs nie eers weet  hoe om vir hierdie dinge te bid nie. As gevolg van ons menslike beperkings weet ons wel: Ons weet dat God alles ten goede laat meewerk vir dié wat Hom liefhet, dié wat volgens sy besluit geroep is (Romeine 8:28)

Daar is baie wat ons nie weet nie, maar daar is een groot ding wat ons wel weet: alle dinge werk mee ten goede. Vir wie? Paulus is baie spesifiek – vir gelowiges. Nie almal kan aanspraak maak op hierdie belofte nie. Wat beteken dit om te sê dat alle dinge ten goede meewerk? Is goed nou gesondheid, finansiële sekuriteit, persoonlike geluk. Maar die lewe, selfs vir gelowiges, is soms vol tragedies. Wat is die goed waarvan Paulus hier praat? Ons kry die antwoord in vers 29: Dié wat Hy lank tevore verkies het, het Hy ook bestem om gelykvormig te wees aan die beeld van sy Seun, sodat sy Seun baie broers kan hê van wie Hy die eerste is. Die goed beteken ons word meer en  meer soos Jesus Christus. Ons definisie van goed moet verander  na gelykvormig te wees aan die beeld van sy Seun. Alle dinge wat in ‘n Christen se lewe gebeur, is vir hierdie doel ontwerp – verheerlik God, bevorder sy koninkryk, maak ons heiliger deur ons met liefde te vul, bring nederigheid, ontwikkel geduld ….  God gebruik ons omstandighede om ons geestelik te laat groei om meer soos Hy te word.

Slegte dinge gebeur, maar God gebruik dit ten goede – so gaan Jesus Christus kruis toe ten goede van mense. Onthou: God is agter die skerms aan die werk. God, wat die goeie werk in julle begin het, dit end-uit sal voer en dit sal voleindig op die dag wanneer Christus Jesus kom (Filippense 1:6)

Volgende keer gaan ons na 2 Kronieke 7:14 kyk.

image_pdfimage_print

You may also like...