Die evangelie het twee vyande

image_pdfimage_print

The Christian story provides us with such a set of lenses, not something for us to look at, but for us to look through (Lesslie Newbigin).

 

Die evangelie het twee vyande

Die evangelie is basies ‘n verslag van Christus se werk ten behoewe van ons. Dit is nuus, want dit gaan oor ‘n verlossing wat reeds vir ons bewerkstellig is. Dit is nuus wat ‘n lewe van liefde tot gevolg het, maar hierdie lewe van liefde is nie die evangelie self nie.

 

 

Tertullianus het gesê dat net soos Jesus tussen twee diewe gekruisig is, word die evangelie tussen twee vyande gekruisig. Wat is hierdie vyande? Wettisisme (moralisme) en relativisme (pragmatisme). Wettisisme sê dat ons ‘n heilige en goeie lewe moet lei om gered te word. Relativisme sê dat, omdat ons gered is, hoef ons nie ‘n heilige en goeie lewe te lei nie. Ons moet deeglik tussen die evangelie, wettisisme en relativisme kan onderskei om sodoende die krag van die Heilige Gees in staat stel om in ons te kan werk. Hang ons enige van hierdie twee vyande aan, sal die evangelie nie sy hartsveranderende werk kan doen nie – maak nie saak hoe goed ons kan kommunikeer nie. As ons net algemene leerstellings en etiek verkondig, verkondig ons nie die evangelie nie.

 

Maar om dit alles te verstaan – wie God is, hoekom ons verlossing nodig het, wat gedoen is om ons verlossing te bewerkstellig – het ons tog kennis van die basiese onderrig van die hele Bybel nodig. As ons byvoorbeeld nie weet dat Jesus ook God is nie of as ons nie weet wat die toorn van God beteken nie, is dit tog onmoontlik om te verstaan wat Jesus aan die kruis bereik het.

 

Ons moet nie net die Bybel in die algemeen verkondig nie – ons moet die evangelie verkondig. Maar as die luisteraars nie die Bybel in die algemeen verstaan nie, sal hulle nie die evangelie verstaan nie. Bybelkennis is noodsaaklik vir die evangelie, maar dit is nie die evangelie nie.

 

image_pdfimage_print

You may also like...