Is dit onlogies om te glo?

image_pdfimage_print

Is dit onlogies om te glo?

Ateïste sê dat dit onlogies is om in God te glo te glo. Hierdie argument neem gewoonlik een van twee vorme aan:

  1. Alle filosofiese bewyse vir die bestaan van God is die inherente teenstelling. Almal vra die vraag: “Maar wie het dan vir God gemaak?”
  2. Die bestaan van die bose (pediatriese Vigs, die massamoord op die Jode deur Hitler, ens.) maak enige bewyse van die bestaan van God irrelevant. Hoekom? Enige God wat bestaan en wat nie die vermoë het om die bose te voorkom nie, is nie almagtig nie. As Hy wel in staat is om dit te doen, maar hy doen dit nie, is Hy nie goed nie.

 

 

Hoe reageer die Christen op hierdie argumente?

Die vraag oor wie God gemaak het, is nie besonder diepsinnig nie, alhoewel dit blykbaar vir Bertrand Russell gelei het na ateïsme. Niks in die wêreld bevat die verduideliking vir die heelal se bestaan nie. Ons moet buite die wêreld vir ‘’n antwoord kyk anders gaan ons die vraag gereeld vra en nie ‘’n antwoord kry nie.

 

Only by stopping with a God who is the final answer to the series do we avoid begging the question-and only then do we offer an adequate account for the contingent universe with which we began.” (Montgomery). Die ateïs stop by die heelal en weier om na God te beweeg. Die ateïs stop met sy verduideliking van die wêreld en sy klomp toevallighede wat uitskreeu vir ‘’n verduideliking.

 

Oor die probleem van die bose is daar ‘’n logiese probleem met die argument dat dit die bestaan van God weerspreek. Ludwig Wittgenstein het vasgestel dat daar nie so ‘’n ding soos etiek is tensy daar ‘’n oortreffende, transendente bron van die etiek is. Sonder hierdie oortreffende oordeel van wat reg en wat verkeerd is, is om te praat van boos bloot relatief of deur die kultuur gekondisioneer.

 

Selfs om die woord boos oor al die verskillende kulture te gebruik voorveronderstel ‘’n absolute morele standaard.  ‘’n Absolute standaard is slegs moontlik as God bestaan. As daar geen God bestaan nie, is goed en boos bloot relatiewe konsepte. En newe-produkte van kulturele en sosio-politieke en sielkundige faktore. As God nie bestaan nie, is daar geen probleem van die bose nie.

 

Die Christelike geloof is nie onverenigbaar met die bestaan van die bose in die wêreld nie. Die Bybel is duidelik dat die bose in die wêreld gekom het deur die optrede van God se skepsels en nie deur die Skepper nie. Die bose is die gevolg van ‘’n vrywillige morele keuse van die mens om hulle eie ding te doen in teenstelling met die plan en woord van God.

 

Sonde en sy gevolge is irrasioneel en gehoorsaam nie netjiese reëls van oorsaak en gevolg nie (dit is, die idee dat jy net kry wat jy verdien.).De Bybel skei nie net vir God en die oorsaak van boosheid nie. In die dood van Jesus Christus word die dood, die finale gevolg van sonde en boosheid, oorwin. In teenstelling met die gesindheid van goedaardige berusting in die bose (soos ons kry in baie Oosterse godsdienste) sien die Christelike geloof die verdorwenheid van die mens as iets waar en aaklig. Dit het vereis dat die Seun van God die menslike geskiedenis moes betree om versoening vir die sonde van die mens te maak. Nie alleen word die bose veroordeel nie, maar God neem die gevolge van daardie boosheid op Homself.

 

Die gevolg: niemand kan sê dat God nie menslike lyding en boosheid verstaan nie. Die kruis van Jesus maak daardie argument stil. Christene glo dat Jesus Christus weer sal kom en dan sal Hy alle sonde en menslike lyding uitwis en die trane van ons oë afvee.

image_pdfimage_print