Ek word alreeds as drankoffer uitgegiet.

image_pdfimage_print

Mercy is something we extend, not just something we intend. —George Grant

Ek word alreeds as drankoffer uitgegiet.

Marcellus was ‘n hoofman oor honderd in die Romeinse  Ryk. Hy was pas bekeerd – ‘n jong gelowige. In 298 nC staan hy voor ‘n keuse: Moet hy as Christen die keiser se verjaardag vier? So ‘n verjaardagviering het ingesluit aanbidding van die keiser en die bring van offers aan die gode. Hy besluit dat hy dit nie gaan doen nie, want “ek dien Jesus Christus die ewige Koning.” Hy word in die tronk gegooi en later tereggestel.

 

 

Volgens tradisie is Paulus ook vir sy geloof gemartel. Hy skryf sy tweede brief aan Timoteus vanuit ‘n Romeinse tronk. Hy besef dat hy nie meer lank het om te lewe nie: “Wat my betref, ek word alreeds as dankoffer uitgegiet. Die tyd van my dood is voor die deur” (2 Timoteus 4:6). In vers 6 – 7 gebruik hy drie beelde om sy lewe in perspektief te plaas:

  • Ø‘n Drakoffer. Tipies was dit ongeveer ‘n liter wyn wat langs die hoofoffer uitgegiet is. Dit is hoe Paulus sy lewe gesien het: ‘n lewe van aanbidding, ‘n lewende offer uitgegiet langs die eenmalige offer van sy Verlosser.
  • Ø‘n Stryd. Hy het hierdie stryd gestry, maar nou is dit amper verby.
  • Ø‘n Wedloop. Hy het die wenstreep bereik – die wedloop was klaar.

Saam is hierdie beelde van aanbidding, trou, toewyding, uithouvermoë en volharding.

Maar Paulus plaas ook sy toekoms in perspektief (vers 8). Die dood was nie die einde nie – net die vertrekpunt. Hy sê dat die oorwinnaarskroon vir hom beteken die lewe by God. Hy gaan nie alleen ‘n oorwinnaarskroon ontvang nie – die kroon is vir almal wat met verlange uitsien na sy wederkoms.

Paulus is eensaam. Probeer so gou moontlik na my toe kom, skryf hy vir Timoteus. Hy vra ook dat God diegene wat hom tydens sy eerste verhoor verlaat het, sal vergewe.

Ons kan dink dat hierdie Paulus se grafskrif is – woorde wat probeer opsom waaroor sy lewe gegaan het. Watter grafskrif sou jy graag vir jouself wou skryf?  Watter keuses maak jy om daar uit te kom?

 

image_pdfimage_print