Geloofsvrae: Begrippe vir die heilsweg: Genade

image_pdfimage_print

Geloofsvrae: Begrippe vir die heilsweg: Genade – Adrio König

Genade

Ons kan nie anders nie as om hier te begin. Alles wat ons kan sê oor die wyse waarop God ons in die heil laat deel, het sy genade as basis. Ons verdien nie dat God ons red uit die ewige dood nie. Ons het ook niks wat ons kan aanbied wat enige heilswaarde voor Hom het nie. Ons staan met leë hande en bédel voor Hom. As daar iets moet gebeur, moet dit van sy kant af kom.

Trouens dit moet Hyself wees, nie maar net iets van Hom nie. Genade is nie iets wat God ons gee en dan kan ons op ons eie verder gaan nie. God se genade is eintlik God self wat ons genadig is, wat vir ons glimlag terwyl Hy eintlik die oordeel oor ons moet uitspreek, wat ons sien as ons nog ver aankom en dan nie die sambok gaan haal nie, maar ons omhels en teen Hom vasdruk (Luk 15:11ev). Die tollenaar het dit goed besef. Nie: Gee my genade nie, maar: Wees my genadig (Luk 18:13).

Maak dit nie genade vernederend nie? Dis mos nie lekker om bakhand te staan en bédel nie. Dis mos baie lekkerder om te weet: ek kon dit self doen. Natuurlik. Maar dit is nie die genade wat ons verneder nie, dis ons sonde. Ons sonde stel ons onder die oordeel van God. Ons sonde veroorsaak dat ons nie iets wat heilswaarde het vir onsself kan doen nie.

Genade daarenteen is verheffend. God omhels ons, sit ‘n ring aan ons vinger, skoene aan ons voete, en slag vir ons die vetgemaakte kalf! Dit is telkens die sonde wat ons verneder – soos vir die wegloopkind én ook vir die oudste seun wat nie genade wil betoon nie. Dit verneder hom voor die Vader. Dit wys dat hy nie innerlik vry is nie, self nog nooit by die Vader was nie, self nog nooit die omhelsing van die Vader aanvaar het nie. Daarom leer die Here Jesus ons bid: `Vergeef ons ons oortredinge soos ons ook dié vergewe wat teen ons oortree‘ (Mat 6:12).

Niks verder nie? Alles sommer maar net só? Nee, alles om Jesus wil. Dit is nie so dat God se genade sommer goedkoop is, dat Hy sommer net vergewe en niks verder nie. In werklikheid is daar ‘n duur prys betaal sodat Hy ons kan vergewe. Elders is verduidelik dat dit nie so maklik is om te verstaan waarom daar juis so ‘n onsaglike prys betaal moes word nie. Wat hier bygevoeg kan word, is dat Hy dié prys wat Hy vereis, nie van ons vereis het nie – dit sou ons ewige dood gekos het – maar dit self betaal het! Dit is genade. En as dit so is, pla dit my ook nie meer so vreeslik baie waaarom Hy nie net vergewe het nie, maar waarom Christus eers moes gesterf het. Ek weet dit was nodig dat so ‘n vreeslike prys betaal word, en ek loof Hom vir ewig dat Hy bereid was om self daarvoor in te staan toe Hy sien ons kan nie. Dit beteken net een ding: Hy gee baie vir ons om, ons kan seker wees van sy genade. Hy is die God met die glimlag.

 

Mense wonder dikwels oor verskeie aspekte van die Christelike geloof. Fokus op 300 Geloofsvrae deur prof Adrio König is ʼn baie nuttige naslaanwerk wat ʼn verduideliking van 300 geloofsvrae bied.

Bybelkennis gaan gereeld gedeeltes uit hierdie bron publiseer. Ons dank aan prof König en Lux Verbi.BM vir hierdie vergunning.

 

Skrywer: Prof Adrio König

image_pdfimage_print

You may also like...