Geloofsvrae: Jesus Christus: Aardse optrede (3)

image_pdfimage_print

Geloofsvrae: Jesus Christus: Aardse optrede (3) – Adrio König

Die wonderwerke

Dit is dus nie vreemd dat die Sinoptiese Evangelies soveel aandag aan Jesus se wonderwerke gee en so dikwels verwys na die koninkryk van God nie. Dit beteken vir ons minstens twee dinge.

Allereers help die model van stryd en oorwinning ons beter as die albeskikkingsmodel of die berustingsmodel om die optrede van Jesus te verstaan. Verder moet ons onthou dat die wonderwerke letterlik plaasgevind het en dat dit verkeerd is om dit maar net te vergeestelik. As ons lees hoe Jesus die storm op die see stilgemaak het (Mark 4:35ev), dink ons so maklik maar net aan al die geestelike `storms’ in ons lewens wat Hy kan stilmaak. En as ons lees van die blinde wie se oë Hy geopen het, dink ons aan ons (of liewer aan ander se) geestelike oë wat blind is wat Hy sal open (Mark 10:46ev).

Natuurlik kan Jesus dit alles doen, maar dit is nie wat sy wonderwerke beteken nie. Hy het letterlike, fisiese wonders gedoen, en dit was nie net ‘n toevallige deeltjie van sy werk nie. Dit was ‘n wesenlike deel wat op dieselfde vlak lê as sy opstanding, ons eie toekomstige opstanding en die vernuwing van die aarde.

Verder het die wonderwerke, insluitende die duiweluitdrywing, nie opgehou met Jesus se hemelvaart nie maar voortgegaan in die vroeë kerk, tydens en na die tyd van die apostels (Joh 14:12ev; Hand 8:6ev; 14:3; 15:12). Dit is ook nie vreemd of uitsonderlik nie, want dit is ‘n wesenlike deel van die evangelie. Trouens die `bonatuurlike’ gawes van die Gees is ‘n wesenlike deel van die normale lewe van die kerk.

Dit beteken egter dat die kerk voor ‘n tergende vraag staan: Wat het van hierdie bonatuurlike, apokaliptiese karakter van die evangelie geword? En dit geld alle kerke, want al is daar bepaalde kerke wat daarop aanspraak maak dat hulle die `bonatuurlike’ karakter van die evangelie beleef (soos gawes, genesing en duiweluitdrywing), is daar geen kerk waarvan ek bewus is waar daar ook maar net naastenby die volle spektrum van die ervaring van die vroeë kerk beleef word nie.

 

Mense wonder dikwels oor verskeie aspekte van die Christelike geloof. Fokus op 300 Geloofsvrae deur prof Adrio König is ʼn baie nuttige naslaanwerk wat ʼn verduideliking van 300 geloofsvrae bied.

Bybelkennis gaan gereeld gedeeltes uit hierdie bron publiseer. Ons dank aan prof König en Lux Verbi.BM vir hierdie vergunning.

 

Skrywer: Prof Adrio König

image_pdfimage_print

You may also like...