Psalm 17 (3)

image_pdfimage_print

 

The Body of Christ can only be a visible Body, or else it  is not a Body at all – Dietrich Bonhoeffer

 

Psalm 17 (3)

[Ek gaan dwarsdeur van die Nuwe Testament en Psalms. ‘n Direkte Vertaling van die Bybelgenootskap van Suid-Afrika (2014) gebruik maak.] Ek gaan ‘n paar blogs aan hierdie psalm spandeer.

Billy Graham lees elke maand al 150 psalms. Vir hom het hulle duidelik ‘n besondere betekenis. Meeste van ons, ek ingesluit, lees die psalms nie so sistematies nie – ons pik hier en pik daar. Daarom het ek besluit dat ek hierdie jaar ‘n bietjie dieper in die psalms wil delf. Ek het veral gebruik gemaak van John Goldingay se drie-volume kommentaar – Psalms.

 

 

Teologiese implikasies

In die psalm kry ons verskeie verwysings na liggaamsdele. Dit onderstreep die konkrete,  persoonlike  werklikheid van die psalmis, die vyande en die Here. Dit wys ook dat die Here werklik by die mensdom betrokke is. Menslike lewens is fisiese lewens en nie net geestelike lewens nie. Die probleme wat die mens ondervind, is nie net geestelik nie, maar ook fisies. Die Here is bekommerd, nie net oor geestelike sake nie, maar ook oor die fisiese. Die Here het oë wat die mense kan sien; lippe wat met hulle kan praat; ore wat hulle kan hoor; ‘n regterhand wat hulle kan beskerm. Die Here is ‘n ware Persoon.

 

God se kinders geniet nie altyd voorspoed nie. Soms kry hulle swaar – hulle word selfs doodgemaak deur boosdoeners wat God nie ken nie. Dit beteken geensins dat God dood of onregverdig is nie. Dit beteken ook nie dat Hy nie vir ons omgee nie. Ons kan daarvan seker wees dat Hy ons nog beter wil beskerm as ‘n hen haar kuikens. Maar ons leef in ‘n gebroke wêreld. Die gevolge van die sonde raak ons almal. Dit het God ook geraak – sy eie Seun, die enigste volkome onskuldige mens, het dieselfde pad van lyding as ons geloop. Maar juis op diè manier het Hy ons kom verlos van die Bose. So het Hy die Satan oorwin en ons onder sy vleuels geneem om ons vir ewig soos die appel van sy oog te beskerm. In tye van lyding kan daar geen groter troos wees as juis dìt nie.

 

 

 

image_pdfimage_print