Roep jy ander om hulle te bekeer

image_pdfimage_print

For the things we have to learn before we can do them, we learn by doing them.” ― Aristoteles, The Nicomachean Ethics

 

 Roep jy ander om hulle te bekeer

Christene word nie alleen opgeroep om hulle te bekeer nie, maar word ook opgeroep om ander op te roep om hulle te bekeer. Dit is ‘n baie moeilike taak. Hoe benader ons iemand wat sonde doen op so ‘n manier dat hy homself sal verander? Hier is ‘n paar riglyne.

  • ‘n Nederige benadering. Onthou ons is ook sondaars. Voor jy iemand oor sy sonde teregwys, moet ons onsself eers oor ons eie sonde teregwys.
  • ‘n Sagte benadering. Benader so ‘n persoon nederig, saggies en liefdevol. Benader die onderwerp in die konteks van die evangelie van genade en ons eie behoefte en ondervinding.
  • ‘n Hoopvolle benadering. Maak nie saak hoe lank, diep, hoog of wyd die sonde is nie die evangelie is langer, dieper, hoër en wyer. Die persoon moet sien dat God die ernstigste sondes deur die evangelie kan oorwin.
  • ‘n Bybelse benadering. Vermy woorde soos “Ek dink … na my mening … Ek stem nie saam nie.” Gebruik eerder woorde soos: “Die Bybel sê … die Skrif is duidelik.”
  • ‘n Godgesentreerde benadering. Ons kan nie iemand regmaak nie; net God kan. Wys die sondaar weg van jouself na God se oppermag (Hy is in beheer); God se heiligheid (ons model en motief); God se wysheid (Hy ken die oplossings); God se mag (veral as jy self magteloos voel); God se liefde (sy bereidwilligheid om te vergewe, genees, aanvaar en te herstel); God se geregtigheid.
  • ‘n Realistiese benadering. Wees realisties oor die sonde – noem dit wat dit is. Moenie dit afwater nie. Wees realisties oor tyd – ‘n mens verander nie sommer onmiddelik nie. Wees realisties oor die probleme – daar gaan weerstand, mislukking, teleurstellings en pyn wees.
  • ‘n Wyse benadering. Kies die regte plek – nie ‘n besige restaurant nie; kies die regte tyd (genoeg, nie te laat nie, nie te besig of gespanne nie.) Kies die regte woorde – neem die persoon se wêreld, woordeskat en opvoeding in ag.
  • ‘n Benadering wat vrae vra. Vra – moenie aankla nie. Kry die persoon om self die nodige gevolgtrekkings te maak.
  • ‘n Benadering in gebed. Bid sonder ophou – voor, tydens en na die gesprek. Bid vir en met die persoon.

 

Hierdie is ‘n paar riglyne wat mag help.

                                                

image_pdfimage_print

You may also like...