Teologie van die kruis

image_pdfimage_print

Our pleasure and our duty, though opposite before,

Since we have seen His beauty, are joined apart no more.
To see the Law by Christ fulfilled, to hear His pardoning voice,
Transforms a Slave into a Child, and Duty into Choice.

John Newton, die outeur van Amazing Grace.

 

 

Teologie van die kruis

Ons kultuur het ‘n afkeur aan lyding. Tullian Tchividjian het onlangs in Christianity Today hieroor geskryf.  

Om pyn te vermy is een ding, maar die totale onverdraagsaamheid of ontkenning van pyn is iets anders. Terugslae is vir ons onaanvaarbaar, want ons is behep met persoonlike beheer.

Al waarin die moderne mens belangstel, is vooruitgang, vooruitgang, vooruitgang. In baie kerke word ‘n Christelike geloof verkondig wat sê dat geloof lei tot persoonlike verbetering op alle gebiede. Daarom hoor ons dikwels die stelling dat lyding die gevolg is van ‘n gebrek aan geloof. In evangelisasie hoor ons dan: “Aanvaar Jesus Christus as jou Verlosser en al jou drome sal waar word.”

 

Lees ons egter die Nuwe Testament sien ons dat gelowiges sal swaarkry en ly. Om lyding met ‘n gebrek aan geloof te verbind kry ons in die Bybel … en dit word ten sterkste verdoem. Wat wel bevestig word, is dat God deur ons swaarkry werk.

 

‘n Teologie van die kruis verstaan dat die kruis ‘n stelling is van God se betrokkenheid by hierdie wêreld. Hierdie teologie aanvaar dit wat moeilik is. Luther sê dat God in lyding weggesteek is, en dat Hy aan die werk is in ons angs en twyfel. As jy nie meer hoop in jouself het nie, draai jy na Hom vir genade.

 

 

image_pdfimage_print