Uitreik – twee fundamentele waarhede

image_pdfimage_print

 

The humble soul endeavors more how to glorify God in afflictions, than how to get out of them. —Thomas Brooks

 

Uitreik – twee fundamentele waarhede

Daar is twee fundamentele waarhede oor uitreik wat ons moet onthou. Hou ons hulle nie in gedagte nie, sal ons sukkel om Jesus se opdrag om dissipels te maak uit te voer.

 

  1. Vyandigheid

Mense is dikwels vyandig teenoor die evangelie. As jy met mense oor Jesus gaan praat, moet jy voorbereid wees om seer te kry. Dit mag jou verhoudings negatief beïnvloed. Jy gaan voor die versoeking te staan kom om of niks te sê nie of om dit wat jy moet sê, af te water. Mees Christene kort na hulle bekering wil graag vir ander daarvan vertel. Maar vroeër of later spot iemand jou of maak jou seer. Jy praat nie meer oor die evangelie nie.

 

Maar Jesus sê dit is normaal. Toe Jesus sy dissipels die eerste keer uitstuur, waarsky Hy vir hulle: Onthou: Ek stuur julle soos skape tussen wolwe in (Matteus 10:16). In die Kinderbybels sien jy nooit skape omring deur wolwe nie, maar dit is die beeld wat Jesus gebruik. Ten spyte van hierdie vyandigheid moet almal getuies wees: In julle harte moet daar ‘n heilige eerbied wees vir Christus die Here. Wees altyd gereed om ‘n antwoord te gee aan elkeen wat van julle ‘n verduideliking eis oor die hoop wat in julle lewe (1 Petrus 3:15). Net in die vorige vers sê Petrus: Maar selfs as julle sou ly omdat julle doen wat reg is, moet julle dit as ‘n voorreg beskou.

 

Evangelisasie lei tot vyandigheid. Daar is geen tegniek beskikbaar om dit te vermy nie. Daarom moet ons nie verbaas wees as mense vyandig teenoor ons is omdat ons getuig van die Here nie. Volhard.

 

  1. Honger

Gelukkig is vyandigheid net helfte van die storie. Daar is meer vyandigheid, maar ook meer honger. Daar word meer en meer besef dat wat die wêreld ons bied, leeg is. Daar is meer mense wat stilweg honger na die evangelie. Paulus het dit besef – daarom het hy in Korinte gaan getuig. In Handelinge 18 lees ons van Paulus se besoek aan Korinte. Daar sê die Here vir hom: Moenie bang wees nie; hou aan met preek en moenie stilbly nie, want Ek is by jou. Niemand sal jou aanval of jou kwaad aandoen nie, want in hierdie stad behoort baie mense aan My. Paulus was ‘n skaap tussen wolwe, maar God verander die wolwe in skape.

 

As ons met ‘n ongelowige oor Jesus praat weet ons nie watter reaksie om te verwag nie. Ons moet voorbereid wees op vyandigheid as ons die hogerte wil ontdek. Ons moet beide hierdie waarhede oordra aan jonger evangeliste. Ons moenie vir hulle verkeerde verwagtings leer nie – dan gaan hulle teleurgestel wees en tou opgooi. Ons moet ook opgewonde wees oor die hongerte – oor wat God deur sy mense vir sy mense kan doen.

 

Twee waarhede – vyandigheid en honger. Een kan ons maklik ignoreer; die ander een is moeilik om te onthou. Maar ons moet aan beide vashou as ons mekaar wil help en dissipels vir die Here maak.

 

image_pdfimage_print