Wat is die kerk? Vir wie is die kerk?

image_pdfimage_print

Compassion can’t be measured in dollars and cents. It does come with a price tag, but the price tag isn’t the amount of money spent, the price tag is love –  J. C. Watts

Wat is die kerk?  Vir wie is die kerk?

Ek gaan baie gebruik maak van Andy Stanley se boek: Deep and Wide: Creating Churches Unchurched People Love to Attend (2012).

Die kerk is tog vir kerkmense – as jy soos ons glo en soos ons optree, is jy welkom om by ons aan te sluit. Ons besluit wat dit beteken om soos ‘n verloste mens op te tree. Ons is teen alles waarvoor kerklos mense is. En dan sing ons: Just as I am, poor, wretched, blind.  Iewers pas dinge nie in nie.

 

In die kerkspektrum kry ons vandag twee uiterstes:

  • In die kerk net vir verloste mense kry ons baie trotse mense. Deursigtigheid en eerlikheid is gevaarlik in so ‘n kerk. Wat kortkom is genade.
  • Die kerk is vir almal maak nie saak hoe jy glo en jou gedra nie. Verdraagsaamheid en aanvaarding is belangrik; jy kies watter dele van die Bybel jy wil aanvaar. Wat kortkom is die waarheid, want hulle glo dat daar nie iets soos die absolute waarheid is nie.

Maar wat is Jesus se benadering: Die Woord het mens geword en onder ons kom woon. Ons het sy heerlikheid gesien, die heerlikheid wat Hy as die enigste Seun van die Vader het, vol genade en waarheid (Johannes 1:14). Net drie verse later lees ons: God het die wet deur Moses gegee; die genade en die waarheid het deur Jesus Christus gekom. Jesus het nie gekom om ‘n balans tussen genade en waarheid te bring nie – vol genade en waarheid. Jesus plaas nie sekere voorwaardes op genade nie – vol genade – of op die waarheid nie – vol waarheid.

Dit is maklik om ‘n kerkmodel van net waarheid te ontwikkel. Net so maklik is ‘n model van net genade. Maar Jesus gee nie vir ons  daardie keuse nie – vol genade en waarheid. Om een van hulle te los , beteken ons los wat Jesus gesê het toe Hy sy vergadering gestig het.

Moet kerke regverdig en konsekwent wees? Daarna kyk ons volgende keer.

 

image_pdfimage_print

You may also like...