Die Geestelike Dissiplines: Hoe verander God lewens (2)

image_pdfimage_print

The arrow has to draw back to fly ahead. – Spreekwoord

Die Geestelike Dissiplines: Hoe verander God lewens (2)

Dallas Willard, Professor aan die University of Southern Califonia’s School of Philosophy en leraar in die Southern Baptist Church, het ‘n belangrike boek geskryf: The Spirit of the Disciplines. [Hy is onlangs oorlede.] Ek gaan baie op hierdie boek staatmaak in hierdie reeks oor geestelike dissiplines.

Na ‘n algemene inleiding het ons die vraag gevra: Is hierdie las om meer en meer soos Jesus Christus te wees, nie te swaar vir ons om te dra nie?

Wat sê die Bybel. Hier is twee verse in hierdie verband:

  • Neem my juk op julle en leer van My, want Ek is sagmoedig en nederig van hart, en julle sal rus kry vir julle gemoed. My juk is sag en my las is lig (Matteus 11:29 – 30)
  • Sy gebooie is ook nie moeilik om te gehoorsaam nie (1 Johannes 5:1).

Maar feitlik almal glo dat dit moeilik is om werklik ‘n Christen te wees. Maar ons moet vra wat die koste is om nie ‘n volgeling van Jesus Christus te wees nie. It costs a man just as much or even more to go to hell than to come to heaven (Soren Kierkegaard). Om van die pad van geregtigheid af te dwaal, is om ‘n lewe van swaar laste, mislukkings, teleurstellings, eindelose probleme wat nooit opgelos word nie, te kies. Die koste van dissipelskap – al vra dit alles van ons – is klein in vergelyking hiermee.

Omdat meeste mense God se opdragte as ‘n swaar las sien, sien ons dit wat Hy vir ons geleer het as die ideaal: iets om na te mik al weet ons ons gaan dit nie bereik nie. Luister net na die argumente: Ons is tog net mense en mense maak foute; Jesus sou nooit so ‘n swaar las op ons gelaai het nie; dit geld nie meer vir vandag nie; ons leef in ‘n tyd van genade en daarom is gehoorsaamheid nie werklik meer nodig nie; ens. Die probleem is dat Jesus Christus ons roep om Hom te volg – vandag en nie eers na ons dood nie.

Almal gee toe dat die wêreld ‘n beter plek sou wees as ons na Jesus Christus se onderrig sou luister. Maar wat ons nie kan aanvaar in ‘n wêreld vol probleme nie, is dat sy las lig is. Tog is sy las lig. Wat is die geheim? Dink aan jong mense met ‘n rugbyspeler as held. As hulle in ‘n wedstryd speel, doen hulle alles in hulle vermoë om te doen wat hulle held doen: koop dieselfde soort stewels, ens. Sal hulle soos hulle held kan speel? Nee. Hoekom speel hulle nie soos hulle held nie? Hy het sy hele lewe lank daarvoor voorberei – nie net tydens wedstryde nie. Dit is sy daaglikse roetine wat bepaal hoe goed hy speel. As hy nie sy dissiplines oefen nie, help sy talente en pogings tydens ‘n wedstryd niks nie.

Dieselfde geld vir enige menslike aktiwiteit wat betekenis aan jou lewe gee. Hierdie is ‘n algemene beginsel vir die mens se lewe. Suksesvolle prestasie in ‘n krisis berus op hoe goed jy jouself voorberei het. Dit geld byvoorbeeld vir die musikus en die chirurg. Hierdie waarheid geld ook vir ons verhouding met God. Ons is deur genade verlos, maar genade beteken nie dat ons outomaties voldoende krag en insig sal hê as ons dit nodig het nie. ‘n Christen wat soos Christus  wil optree as hy getoets word, sal sonder die toepaslike voorbereiding vir ‘n goddelike lewe nie, nie slaag nie.

Volgende keer gaan ons verder na hierdie voorbereiding kyk – ook na Jesus se voorbereiding.

image_pdfimage_print

You may also like...